نقش آسپرین در کاهش انواع از سرطان‌ها

© Fotolia / Mrallenمرض مزمن صنایع داروسازی
مرض مزمن صنایع داروسازی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان در پی یک تحقیق مشخص نمودند که استفاده استفاده طولانی از آسپرین از ابتلا به انواع سرطان جلوگیری می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، تیمی از دانشمندان ایتالیایی در پی تحقیقات جدید  استفاده از آسپرین  رادر پیشگیری از سرطان دستگاه هاضمه تأیید کرده اند.

نتایج این تحقیق در نشریه علمی  Annals of Oncologyمنتشر شده است.

خاطرنشان می شود که اثربخشی دارو حتی درمواردی که درمان بیماری سرطان دشوار بود، نیز ثابت شده است.

در طی این تحقیقات، متخصصان 113 مطالعه انجام دادند و به ویژه، بیماری های مری، معده، کبد، مثانه، لوزالمعده، روده ها  و همچنین سرطان های سر و گردن مورد بررسی قرار گرفت.

Анализ крови - اسپوتنیک افغانستان
تشخیص 50 نوع سرطان فقط با یک آزمایش خون

استفاده از یک یا دو تابلیت آسپیرین در هفته می تواند ظاهرا ابتلا به سرطان روده را 27 درصد، تومورهای معده را 36 درصد، سرطان مری را 33 درصد و سرطان لوزالمعده را تا 22 درصد کاهش دهد.

محققان می‌گویند که فقط پزشک باید دوز این دارو را توصیه کند، چرا که آسپرین خون را رقیق می‌سازد و در نتیجه باعث خونریزی داخلی و آسیب به دیگراعضای بدن می شود.

این پژوهش نشان داده که استفاده دراز مدت قرص آسپرین احتماالً جلوی ابتال به پنج نوع سرطان دستگاه گوارشی را میگیرد. این پژوهش خطر ابتال به سرطان را در میان کسانی که در هفت سال، حداقل شش ماه بی وقفه آسپرین مصرف کرده اند با کسانی که در ظرف ده سال آسپرین نخورده اند، مقایسه میکند.

گرچه این یافته ها درباره نقش آسپرین در کاهش برخی سرطانها جدید است اما در سالهای گذشته مشخص شده بود که مصرف این دارو در کاهش بیماریهای قلبی و عروقی نیز نقش دارد. پژوهشهای قبلی نشان میدهد استفاده از آسپرین، خطر حمله قلبی درمردان 50 ساله و زنان 60 ساله و بالاتر را کاهش میدهد.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала