داروی چینایی که می‌تواند کرونا را درمان کند

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر داروی چینایی که می‌تواند کرونا را درمان کند
داروی چینایی که می‌تواند کرونا را درمان کند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت صحت روسیه می‌گوید که داروی چینایی که برای درمان بیماران کرونا از آن استفاده می‌شود با داروی های روسی تفاوت ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی وزارت صحت عامه روسیه اعلام کرد که داروی چینایی هیدروکسی کلروکین که در روسیه ثبت نشده است و برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا از آن استفاده می‌شود، از نظر ایمنی و کارآیی با داروهای روسی تفاوت ندارد.

درمان آزمایشی جان دو فرد مبتلا به کرونا را نجات داد  - اسپوتنیک افغانستان
درمان آزمایشی جان دو فرد مبتلا به کرونا را نجات داد

پیش از این، گزارش شده بود که روسیه نزدیک به 70 هزار بسته هیدروکسی کلروکین از چین دریافت کرده است و دولت استفاده از این دارو را برای درمان بیماران کرونایی داده است. پیش از این هیدورکسی کلروکین برای درمان مالاریا در نظر گرفته شده بود، اما ثابت شد که این یک داروی ضد کووید-19 است.

وزارت صحت عامه روسیه می‌گوید: از نظر داروسازی بالینی، هیچ گونه مانعی در استفاده از هیدروکسی کلروکین وجود ندارد، زیرا از نظر ایمنی و کارآیی با داروهای که قبلا در روسیه با همین نام غیراختصاصی بین‌اللملی ثبت شده اند، فرقی نمی‌کند.

این وزارت خاطر نشان ساخت که برای تولید هیدروکسی کلروکین چینایی، از یک ماده دارویی فعال مشابه در شاخص‌های کیفیت استفاده شده است که در روسیه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گفته وادیم مرکلوف، معاون مرکز علوم تخصص کاربردهای طبی وزارت صحت روسیه داروی چینایی گواهی نامه جی‌ام‌پی داشته و مطابقت با کلیه الزامات بین‌المللی را تایید می‌کند.

سازمان جهانی صحت در تاریخ 11 مارچ اعلام کرد که ویروس کرونا به یک بیماری همه‌گیر به سطح جهان تبدیل شده است. براساس داده‌های این سازمان، حدود دو میلیون نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا شده اند و کرونا جان 140 هزار نفر را گرفته است. در روسیه تقریباً 37 هزار نفر به کرونا آلوده شده است و 313 نفر جان باخته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала