پاکستان: بحران کرونا نباید باعث فراموشی وقایع کشمیر شود

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر Встреча глав МИД РФ и Пакистана С. Лаврова и Ш. Куреши
Встреча глав МИД РФ и Пакистана С. Лаврова и Ш. Куреши - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه پاکستان، در نامه‌ای به مسئولین شورای امنیت سازمان ملل نوشت: جامعه بین‌الملل در شرایط حساس فعلی ناشی از کرونا، نباید کشمیر را فراموش کند.

به گزارش اسپوتنیک، «شاه محمود قریشی» زیر خارجه پاکستان ضمن ارسال نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل ایفای نقش جامعه جهانی برای حل مسئله کشمیر را خواستار شد.

وزیر خارجه پاکستان در نامه‌ای به مسئولین شورای امنیت سازمان ملل نوشت: جامعه بین الملل در شرایط حساس فعلی ناشی از کرونا، نباید کشمیر را فراموش کند.

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
افزایش شمار مبتلایان به کرونا در پاکستان

وی ضمن یادآوری مسئله کشمیر تصریح کرد: لغو خودمختاری کشمیر توسط دولت هند تمام منطقه به ویژه ساکنین کشمیر را به خطر انداخته است.

وزیر خارجه پاکستان با بیان اینکه دولت دهلی‌نو از توجه جامعه جهانی به مسئله کرونا سوء استفاده کرده است، افزود: شورای امنیت سازمان ملل و دیگر نهاد‌های بین‌المللی باید موضعی قاطع در قبال مسئله کشمیر داشته و برای حل مشکل میلیون‌ها مسلمان تلاش کنند.

قریشی تصریح کرد: هند می‌خواهد با صدور مجوز کار برای افراد هندو در کشمیر و تغییر قوانین مربوط به حق مالکیت زمین در این منطقه، ضمن تغییر بافت جمعیتی مسلمانان کشمیر، آن‌ها را به اقلیتی ضعیف تبدیل کند.

پاکستان پیشتر نسبت به افزایش شمار مبتلایان به کرونا در کشمیر تحت کنترل هند ابراز نگرانی و اعلام کرده است: تداوم حکومت نظامی دولت هند در کشمیر و جلوگیری از تامین نیاز‌های درمانی و پزشکی مردم این منطقه برای مبارزه با کرونا نقض صریح حقوق بشر به شمار می‌رود و جامعه جهانی باید در این باره موضع گیری کند.

این در حالی است که شمار مبتلایان به کرونا در جهان به یک میلیون و 998 هزار و 976 نفر رسیده و تعداد جان‌باختگان نیز به 126 هزار و 708 نفر در سراسر جهان افزایش یافته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала