شورای امنیت: تلاش دولت برای صلح و خشونت طالبان علیه مردم افزایش یافته

© Photo / ONSC Pressرهایی طالبان
رهایی طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شورای امنیت افغانستان اعلام کرد که علیرغم افزایش تلاش دولت برای صلح، خشونت گروه طالبان علیه مردم افغانستان افزایش یافته است.

به گزارش اسپوتنیک، جاوید فیصل، سخنگوی شورای امنیت ملی می‌گوید، در حالی که تلاش های دولت برای صلح روز افزون شده است، خشونت گروه طالبان علیه مردم افغانستان افزایش یافته است.

سخنگوی شورای امنیت ملی با نشر یک پیام ویدیویی گفته است که دولت افغانستان تلاش‌های خود را برای رسیدن به صلح نسبت به گذشته افزایش داده است؛ اما برعکس گروه طالبان خشونت‌ها را علیه مردم افزایش داده است.

وی اظهار داشت: برای اینکه روند صلح به نتیجه برسد نیاز است تا طالبان دست از کشتن مردم افغانستان بردارد، در خصوص آتش بس دائمی و سراسری توافق کرده و با مردم صلح کنند.

گفتنی است که کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان نیز اخیرا در گزارشی اعلام کرد که بر اساس یافته‌های این کمیسیون، پس از امضای توافقنامه صلح میان آمریکا و طالبان، 83 غیرنظامی در این کشور کشته و 119 غیرنظامی دیگر زخمی شده اند.

کمیسیون حقوق بشر خاطرنشان کرده که عامل 50 درصد این حمله‌ها گروه طالبان بوده‌ و باقی موارد را نیز گروه داعش یا افراد ناشناس مرتکب شده‌اند.

یادآوری می کنیم که توافقنامه صلح میان آمریکا و گروه طالبان در 10 حوت گذشته به امضا رسید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала