پمپئو: مقصرین گسترش کرونا را پیدا می‌کنیم

© AP Photo / Andrew Harnikپمپئو: مقصرین گسترش کرونا را پیدا می‌کنیم
پمپئو: مقصرین گسترش کرونا را پیدا می‌کنیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا قول داد که مقصرین و مسئولان گسترش ویروس کرونا در جهان را پیدا نموده و آنها را وادار با پاسخ‌گویی خواهند نمود.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده در مصاحبه با نشریه Bild  تاکید کرد، واشنگتن آن کسانی که "مسبب" پاندمی جهانی بیماری COVID-19 هستند که تاکنون موجب مرگ بیش از 119 هزار تن در سراسر جهان شده است، پاسخگو خواهد کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین یک بار دیگر چین را به واکنش دیر هنگام در مقابله با ویروس کرونا متهم کرد. وی گفت، جهان خیلی دیر از شیوع ویروس کرونا در ووهان چین اطلاع حاصل کرد.

Госсекретарь США Майк Помпео - اسپوتنیک افغانستان
پمپئو روسیه را به انتشار اطلاعات غلط در مورد کرونا متهم کرد

پمپئو گفت، زمان آن فرا می‌رسد که ما اطمینان حاصل کنیم که چه اتفاقی رخ داده است و بعد آن کسانی که مسوول و مسبب آن هستند، پاسخگو می‌کنیم.

پمپئو تاکید کرد که واشنگتن به مشخص کردن منبع شیوع این بیماری متعهد است و از متخصصان چینی خواست تا در این زمینه همکاری کنند.

وزیر امور خارجه آمریکا افزود: مطالبی که درباره بازارهای تره‌بار چین است، دیده‌ایم و همچنین مطالبی درباره اینکه این ویروس دقیقا از کجا نشات گرفته است، دیده‌ایم و مهم است که کل جهان به این نکته برسد.

 ما بهترین متخصصان جهان را می‌خواهیم، از جمله متخصصان چینی را که در این زمینه مشارکت کنند تا ما اطمینان حاصل کنیم که این روند از کجا آغاز شد، متعلق به کجاست و چطور در سراسر جهان شیوع پیدا کرد.

شیوع ویروس کرونا در دسامبر سال 2019 از شهر ووهان چین آغاز شد تا کنون به بیش از 225 کشور در سراسر جهان سرایت نموده است. مقامات چینی بارها خاطرنشان كردند كه به همه كشورهای جهان به موقع در مورد این ویروس هشدار داده شد.

در حال حاضر شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به مرز 2 میلیون نفر رسیده است و این بیماری واگیر تاکنون بیش ااز 119هزار قربانی بر جای گذاشته است.

آمریکا با بیش از580 هزار مبتلا و 22هزار قربانی، با فاصله زیاد نسبت به دیگر مناطق، آسیب‌دیده‌ترین کشور جهان از ویروس کرونا به شمار می‌رود. در همین حال شمار قربانیان در اسپانیا، ایتالیا و فرانسه از ده هزار نفر گذشته است.

بازگشت کرونا به چین نگرانی‌هایی را برانگیخته است؛ هرچند پکن می‌گوید موج جدید مبتلایان در این کشور مسافران ورودی از کشور های دیگر هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала