آغاز کمپاین مجادله در برابر ملخ در بادغیس

© وزارت زراعتآغاز کمپاین مجادله در برابر ملخ در بادغیس
آغاز کمپاین مجادله در برابر ملخ در بادغیس  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت زراعت، آبیاری و مالداری از آغاز کمپاین مجادله در برابر ملخ در ولایت بادغیس خبر داد.
ملخ - اسپوتنیک افغانستان
حمله میلیون‌ها ملخ پاکستانی به مزارع افغانستان + ویدئو

به گزارش اسپوتنیک، وزارت زراعت، آبیاری و مالداری افغانستان امروز ۲۶حمل ۱۳۹۹ نوشت: ریاست زراعت ولایت بادغیس، باهمکاری باشندگان محل، روند مجادله در برابر آفت ملخ را در ساحات آسیب‌پذیر ولسوالی‌های جوند، بالامرغاب و قادس آغاز کرده است.

این وزارت در ادامه نوشته است، که سه تیم از بخش حفاظت نباتات مربوط به ریاست زراعت ولایت بادغیس، از تاریخ هفتم حمل به این طرف، در مناطق مورزا و ملخ‌زار در حوزه‌های لاله‌بای، پیراجی، کوریج، ولنتاب، پنج‌بز، کوچه و نخچرستان ولسوالی جوند و هم‌چنین در مناطق نخچرستان و غونده زرد ولسوالی قادس، لوی‌سر، کوچنی‌سر و کاکوزی ولسوالی بالامرغاب مصروف مبارزه با آفت‌های ملخ هستند. این تیم‌ها ابتدا ساحات مورگزاری ملخ مضره را سروی و تثبیت نموده، سپس وارد مجادله کیمیاوی در یک سطح وسیع علیه آنها گردیده‌اند. قرار است ملخ‌های مضره در این ساحات توسط تیم مجادلوی کنترول گردیده تا این‌که حاصلات دهقانان از حمله ملخ و کفشک مصوون شوند.

این درحالیست که از دو سال به این طرف، با تلاش‌های بی‌دریغ و منابع دست داششه‌ی تیم حفاظت نباتات ریاست زراعت بادغیس، آفات وباهی خصوصاً ملخ صددرصد کنترول و از خسارات ناشی آن در مزارع جلوگیری شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала