پزشکان بدون مرز: افغانستان در مبارزه با کرونا با موانع جدی روبه‌رو است

© Photo / MPHAکرونا در افغانستان
کرونا در افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان پزشکان بدون مرز در اطلاعیه‌ای بیان کرد که ماهیت همه‌گیری ویروس کرونا در حال حاضر پیچیده‌تر شده و بسیاری از کشورهای جهان را در عین زمان متأثر کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرده است که سیستم درمانی افغانستان در نتیجه‌‌ی چندین سال جنگ تضعیف شده و این کشور در مبارزه با ویروس کرونا با موانع جدی روبه‌رو است.

جولیان رکمن، نماینده‌‌ی پزشکان بدون مرز در افغانستان گفته است: «ما از همه‌‌ی مردم افغانستان می‌خواهیم که از خود و خانواده‌های خود محافظت کنند، به ویژه از افرادی که در برابر اثرات شدید این ویروس مانند سالمندان و مبتلایان به بیماری‌های مزمن آسیب‌پذیر‌اند.»

در اطلاعیه‌‌ی این سازمان آمده است که ماهیت همه‌گیری ویروس کرونا در حال حاضر پیچیده‌تر شده و بسیاری از کشورهای جهان را در عین زمان متأثر کرده است.

ویتنام موفق‌ترین کشور در مبارزه با کرونا شناخته شد - اسپوتنیک افغانستان
ویتنام موفق‌ترین کشور در مبارزه با کرونا شناخته شد

پزشکان بدون مرز همچنان از مردم افغانستان خواسته‌ است که فاصله‌های اجتماعی را رعایت و از دست دادن و بغل‌کردن خودداری و در صورت امکان دست‌های‌شان را به‌صورت مکرر بشویند.

در اطلاعیه‌ی پزشکان بدون مرز همچنان آمده است: «ما این ویروس را نمی‌‌توانیم متوقف کنیم اما می‌توانیم پیشرفت آن را کُند کرده و تعداد افرادی را که شاید به این مرض مبتلا شوند، کاهش دهیم.»

به گفته‌ این پزشکان، مردم باید در مورد چگونگی محافظت از خود و خانواده‌های خود آگاه باشند.

آنان تأکید کرده‌اند: «هرکدام ما نقشی مهمی در راستای مبارزه با این ویروس همه‌گیر داریم. هر فرد تازه‌ دچار شده نه تنها یک مورد ثبت جدید است، بلکه پیوند احتمالی در زنجیره‌‌ی انتقال می‌باشد.»

رکمن گفته است که مردم افغانستان حتی در وقت‌های عادی در تلاش برای دست‌یابی به مراقبت‌های درمانی اساسی و اضطراری هستند، زیرا بسیاری از مرکزهای درمانی در این کشور بدون پرسنل و تجهیزات مورد نیاز می‌باشد.

به گفته‌‌ی او، «با وجود این واقعیت که این مرض همه‌گیر بر سایر کشورها تأثیر می‌گذارد، افغانستان نباید فراموش شود. برای محدود کردن تأثیر این ویروس در افغانستان، باید اقدامات بیشتری صورت گیرد.»

این پزشکان گفته‌اند که یک تیم را جهت رسیدگی به ویروس کرونا اختصاص داده و این تیم را در مورد اقدامات کنترل عفونت و نحوه‌‌ مدیریت انتقال بیماران به مرکزهای درمانی آموزش داده است.

تاکنون شمار افراد آلوده به ویروس کرونا در افغانستان به 607 نفر رسیده و 19 نفر جان‌باخته و 38 تن دیگر نیز صحت‌ یاب شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала