وزارت دفاع: طالبان پیوسته توافق‌نامه صلح را نقض کرده‌اند

© Photo / SIGAR / SIGARساختمان وزارت دفاع ملی افغانستان
ساختمان وزارت دفاع ملی افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع ملی اعلام کرد که گروه طالبان به طور مداوم توافقنامه صلح با آمریکا را نقض کرده و حملات خود علیه نیروهای امنیتی افغانستان را شدت بخشیده است.

به گزارش اسپوتنیک، «روح‌الله احمدزی»، سخنگوی وزارت دفاع ملی با اشاره بر اینکه براساس توافقنامه قطر باید سطح خشونت‌ها در افغانستان کاهش یابد گفت: طالبان مانند همیشه به پاسگاه‌ها و مواضع نیروهای امنیتی حمله می‌کنند، اما نیروهای امنیتی در چارچوب دفاع فعال این حمله‌ها را دفع کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد که در این حملات به طالبان تلفات بیشتری وارد شده و حمله‌ اخیر این گروه به ولسوالی «وردوج» و «نسی» ولایت بدخشان نیز پاسخ داده شده است.

 جنرال امریکایی: حملات طالبان بیشتر از حد تعیین شده در توافقنامه صلح است - اسپوتنیک افغانستان
جنرال امریکایی: حملات طالبان بیشتر از حد تعیین شده در توافقنامه صلح است

احمدزی گفت که نیروهای امنیتی افغانستان به توافقنامه متعهد هستند، اما طالبان پیوسته این توافق را نقض می‌کند.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان، اما تصریح کرد که این گروه با دولت افغانستان توافقی نداشته، اما با این وجود حملاتش را تا 40 درصد کاهش داده است.

وی افزود که اعضای این گروه درصورت مورد تهدید قرار گرفتن توسط نیروهای افغان واکنش نشان می‌دهند و اگر کابل تمامی زندانیان این گروه را آزاد کند، خشونت‌ها پایان خواهد یافت.

تاکید طالبان بر عدم تعهد نسبت به دولت افغانستان در حالی است که این گروه اصرار دارد دولت افغانستان باید به توافق این گروه با آمریکا متعهد باشد و 5 هزار زندانی طالبان را آزاد کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала