مدیر کل سازمان صحت یگانه راه برای توقف کامل شیوع کرونا ویروس را نام برد

© REUTERS / Christopher Black/WHOمدیر کل سازمان صحت یگانه راه برای توقف کامل شیوع کرونا ویروس را نام برد
مدیر کل سازمان صحت یگانه راه برای توقف کامل شیوع کرونا ویروس را نام برد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مدیر کل سازمان جهانی صحت گفت که با توجه به پیوستگی موجود میان کشورها، توقف کامل انتشار ویروس کووید – ۱۹ در نهایت نیازمند تولید واکسین است.

به گزارش اسپوتنیک، تدروس آدهانوم، مدیر کل سازمان جهانی صحت در کنفرانس خبری دوشنبه‌شب (۱۳ اپریل) از انتشار "پیشنهادهای راهبردی" جدید این سازمان برای کشورهای جهان که به منظور کمک به سیاست‌گذاری برای مقابله با شیوع کرونا ویروس تدوین شده، خبر داد.

  ویروس کرونا و احتمال افزایش فقر در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
ویروس کرونا و احتمال افزایش فقر در افغانستان

آدهانوم گفت که این مجموعه با توجه به آخرین اطلاعات و آنچه سازمان جهانی صحت درباره کرونا ویروس آموخته، تدوین شده است و روز سه‌شنبه منتشر خواهد شد.

به گفته مدیر کل سازمان جهانی صحت، توصیه‌های راهبردی از جمله شامل ۶ مورد است که کشورها پیش از بازگشایی فعالیت‌های تعطیل شده به خاطر کرونا ویروس، باید از آن‌ها اطمینان حاصل کنند که به این شرح است:

۱- زنجیره انتقال مهار شده باشد؛

۲- ظرفیت لازم در نظام سلامت برای شناسایی، آزمایش، قرنطینه و درمان همه موارد ابتلا و ردیابی تماس‌های آن‌ها وجود داشته باشد؛

۳- خطر شیوع در اماکن خاص مثل تاسیسات صحی و خانه‌های سالمندان به حداقل رسیده باشد؛

۴- اقدامات پیشگیرانه در محل کار، مدارس و اماکن مشابه اتخاذ شده باشد؛

۵- خطرات واردات قابل مدیریت باشد؛

۶- آموزش و توانایی لازم برای انطباق افراد با شرایط جدید فراهم باشد.

وی همچنین تاکید کرد که کشورها باید به دلیل پر شدن ظرفیت نظام سلامت و تاثیرات اقتصادی-اجتماعی، توازنی میان اقداماتی که برای کنترل مرگ‌ومیر ناشی از کرونا انجام می‌دهند با اقدامات مربوط به دیگر بیماری‌ها ایجاد کنند.

مدیر کل سازمان جهانی صحت افزود با توجه به اینکه تنگاتنگی ارتباطات جهانی به معنای بازگشت کووید – ۱۹ است، در نهایت تولید و توزیع یک واکسین ایمن و موثر برای قطع کامل زنجیره انتقال این ویروس لازم است.

شیوع ویروس کرونا برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر سال گذشته در شهر ووهان در مرکز چین آغاز شد. سازمان جهانی صحت به تاریخ ۱۱ مارچ شیوع کرونا ویروس را یک بیماری همه‌گیر جهانی اعلام کرد.

از آن زمان این ویروس به اکثریت قریب به اتفاق کشورهای جهان نفوذ کرده و تاکنون بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر را مبتلا کرده و جان بیش از ۱۱۸ هزار نفر را در سراسر جهان گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала