وضعیت صحی 90 درصد بیماران کرونا در هرات رو به بهبود است

© Photo / Ministry of Public Health of Afghanistanوضعیت صحی 90 درصد بیماران کرونا در هرات رو به بهبود است
وضعیت صحی 90 درصد بیماران کرونا در هرات رو به بهبود است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ریاست صحت‌عامه ولایت هرات می‌گوید که وضعیت صحی بیش از نود درصد از بیماران مبتلا به کووید- 19 در این ولایت رو به بهبودی است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، به گفتۀ آنان، در هفته‌های پسین سیزده بیمار کووید- 19 به‌شمول یک مرد هفتاد ساله در این ولایت درمان شده‌اند و به خانه‌های شان برگشته‌اند.

با ۵۲ مورد جدید، شمار مبتلایان به کرونا ویروس در کشور به ۶۰۷ نفر رسید - اسپوتنیک افغانستان
با ۵۲ مورد جدید، شمار مبتلایان به کرونا ویروس در کشور به ۶۰۷ نفر رسید

هرات با داشتن 273 بیمار، بیشترین شمار بیماران کرونا را در افغانستان دارد. تاکنون چهار تن در نتیجۀ این بیماری در هرات جان باخته‌اند.

محمد رفیق شیرزی، سخن‌گوی ریاست صحت عامه هرات گفت: «در حدود نود درصد وضعیت تمامی بیماران ما قناعت بخش‌ است. اهتمامات برای شان گرفته شده‌است هم در خانه و هم در شفاخانۀ حوزه‌یی هرات ... با این وضعیتی که هستند، انشاالله به‌زودترین فرصت شفایاب می‌شوند».

شماری از داکتران در شفاخانه کووید- 19 هرات می‌گویند کمتر از ده بیمار کرونا که بیماری‌های جانبی نیز دارند نیاز به دستگاه تنفس دارند.

محمد ابراهیم بسیم، مسوول بخش انتانی شفاخانه حوزه‌یی هرات بیان داشت: «یک تعداد زیادی صحت‌یاب شده‌اند. اما ما امکانات اجرای آزمایش تکراری را نداریم ورنه ممکن است بیشتر از ۵۰درصد این بیماران صحت‌یاب شده‌ باشند».

تاکنون 607 تن در افغانستان به بیماری همه‌گیر مبتلا شده‌اند. پس از هرات، کابل بیشتری شمار مبتلایان را دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала