اشرف غنی درباره کرونا: هیچ فردی نمی داند این فاجعه چقدر ادامه خواهد یافت

© ارگ ریاست جمهوریاشرف غنی درباره کرونا: هیچ فردی نمی داند این فاجعه چقدر ادامه خواهد یافت
اشرف غنی درباره کرونا: هیچ فردی نمی داند این فاجعه چقدر ادامه خواهد یافت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان با اشاره به وضعیت مبهم به وجود آمده در اثر ویروس کرونا گفت، که این نخستین مرحله در تاریخ کشور می باشد که هیچ فردی نمی داند این فاجعه چقدر ادامه خواهد یافت، اما به عواقب آن آگاه هستیم.
دیدار اشرف غنی با مسلمیار  - اسپوتنیک افغانستان
دیدار اشرف غنی با مسلمیار

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری افغانستان امروز درباره مراسم معرفی رئیس عمومی اداره امور نوشت: محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان پیش از ظهر امروز در مراسم معرفی داکتر فضل محمود فضلی رئیس عمومی ادارۀ امور، اشتراک و سخنرانی کرد.

در مراسمی که به همین مناسبت در قصر چهارچنار ارگ انجام شد، ابتدا فرمان رئیس جمهور کشور در مورد تعیین داکتر فضل محمود فضلی بحیث رئیس عمومی ادارۀ امور از سوی اسدالله غضنفر مشاور فرهنگی رئیس جمهور، قرائت گردید که در آن برای موصوف در امور محوله آرزوی موفقیت شده است.

سپس داکتر فضل محمود فضلی رئیس عمومی ادارۀ امور صحبت کرد و ضمن تشکر از اعتماد رئیس جمهور غنی، گفت که به کمک همکاران با تجربه و متعهد ریاست عمومی ادارۀ امور، وظایف و مسئولیت های خویش را به هدف خدمتگذاری بهتر به کشور و مردم انجام خواهد داد. وی افزود که به منظور انسجام و استفاده بهتر از ظرفیت های موجود در ادارۀ امور کار خواهد کرد.

داکتر فضلی با توجه به وضعیت کشور در جریان مقابله با ویروس کرونا، گفت که در کوتاه مدت تمرکز بیشتر ما روی جلوگیری از ویروس کرونا و تطبیق به موقع تصامیم رهبری نظام در این خصوص و ایجاد هماهنگی و همکاری با ادارات مربوطه خواهد بود.

رئیس جدید ریاست عمومی ادارۀ امور از انجنیر الهام عمر هوتکی سرپرست قبلی این ریاست تشکر کرده، گفت که در وسط مدت هدف ما موثریت اداره، بهتر سازی خدمات و ایجاد اعتماد بیشتر و شفافیت در روابط حکومت و مردم خواهد بود.

بعداً رئیس جمهور غنی صحبت کرد و ضمن تبریکی به داکتر فضل محمود فضلی بخاطر مسئولیت جدیدش، از موجودیت تیم متعهد و متحد در ریاست جمهوری ابراز خرسندی نموده، گفت که از برکت این تیم با مسایل ملی به سرعت، درایت و قاطعیت برخورد خواهیم کرد و آن را به فرصت ها مبدل خواهیم ساخت.

رئیس جمهور کشور خطاب به داکتر فضل محمود فضلی رئیس جدید ریاست عمومی ادارۀ امور گفت که از شما و هم نسلان تان ابراز امتنان می کنم که در شرایط دشوار منافع ملی را بر منافع شخصی ترجیح دادید و زمینۀ هماهنگی با نسل های دیگر را فراهم کردید. وی افزود که ادارۀ امور باید صدای ادارات را به ما و صدای ما را به ادارات مربوطه برساند.

محمد اشرف غنی خاطرنشان کرد که ادارۀ امور از رئیس جمهور نه، بلکه ادارۀ رهبری دولت است و باید برای همه ترتیباتی فراهم گردد که وظایف را انجام داده و تصامیم عملی گردد.

رئیس جمهور غنی با توجه به وضعیت جاری در کشور، گفت که در این وضعیت، سرعت نیاز است، تا از یک جانب جلو شیوع ویروس کرونا گرفته شود و از جانب دیگر کارها زمان معین آن به گونه درست مدیریت گردد. وی افزود: مسئولیت همۀ ما این است در این مرحله نشان دهیم که تصمیم قاطع، مدیریت فاجعه و استفاده از فرصت ها را داریم.

رئیس جمهور غنی با اشاره به وضعیت مبهم به وجود آمده در اثر ویروس کرونا، گفت که این نخستین مرحله در تاریخ کشور می باشد که هیچ فردی نمی داند این فاجعه چقدر ادامه خواهد یافت، اما به عواقب آن آگاه هستیم. وی افزود که دنیا در ابهام قرار خواهد داشت، اما مردم افغانستان در ابهام قرار ندارند و تقاضای آنان به زودی به تحلیل مبدل گردید.

رئیس جمهور ضمن تشکر از کارکردها، خدمات و دستآوردهای رهبری قوۀ قضائیه، مقننه و اجرائیه، از قهرمانی ها، مبارزات و فداکاری های نیروهای امنیتی و دفاعی کشور قدردانی کرد.

متعاقباً امرالله صالح معاون اول رئیس جمهور، استاد سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور و سایر اشتراک کنندگان مراسم، داکتر فضل محمود فضلی را تا دفتر کارش همراهی کردند.

معاون اول رئیس جمهور، داکتر فضلی را یک کادر ورزیده کشور خواند و از تقرری وی بحیث رئیس عمومی ادارۀ ابراز خرسندی کرد.

امرالله صالح با اشاره به ارزشمندی ریاست عمومی ادارۀ امور، گفت که این اداره نقش مهم وصل کننده و گردش معلومات را میان رهبری دولت و سایر ادارات به عهده دارد. وی افزود که ما در پنج مرحله؛ اعتراف به مشکل، شیوع ویروس کرونا، اوج فلاکت، رسیدن به آرامش نسبی و برگشت حالت عادی بخاطر جلوگیری از ویروس کرونا، مبارزه می کنیم.

معاون اول رئیس جمهور، گفت که بدون شک ویروس کرونا در سطح بین المللی بالای روابط فردی، اقتصادی، تجارتی، فرهنگی و اجتماعی تاثیر منفی گذاشته است، مگر ما باید به گونۀ واقعبینانه به هدف مبارزه با این ویروس، به مردم روحیه بدهیم.

یادآوری می کنیم، که تاکنون ۶۰۷ تن به بیماری کووید نزده در افغانستان مبتلا شده‌اند که از این میان، بربنیاد گزارش‌ها، بیست بیمار کووید نزده در ریاست‌جمهوری استند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала