حرکت ویروس کرونا در داخل اطاق نشان داده شد + ویدیو

CC BY 2.0 / NIAID-RML / Novel Coronavirus SARS-CoV-2 حرکت ویروس کرونا در داخل اطاق نشان داده شد + ویدیو
 حرکت ویروس کرونا در داخل اطاق نشان داده شد + ویدیو  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان حرکت ویروس کرونا را در داخل اطاق هنگام سرفه، نشان دادند.

به گزارش اسپوتنیک، کارشناسان یک مدل سه بعدی ایجاد کرده اند که نشان می دهد چگونه ذرات ویروس SARS-CoV-2 در داخل خانه گسترش می کند.

در نتیجه معلوم شد که هنگام عطسه یا سرفه، ابر آئروسل مستقیم انتشار می کند و پس از چند متر حرکت حل می شود.

با این وجود، در طی چند دقیقه ، ذرات ویروس ممکن است در هوا باشد و در نتیجه می توان دیگران را که با وی در یک محیط زیست می کنند به خطر اندازد.

دانشمندان برای نشان دادن ذرات ویروس، از فروشگاهی كه یك بیمار مبتلا به كروناویروس در آن وارد شده بود، استفاده كردند.

​نتایج مطالعه نشان داد که ذرات SARS-CoV-2 می توانند حدود 5 تا 6 دقیقه در هوا باشند. با این حال ، انتشار و غلظت ابر گازی به اندازه و میزان تهویه اتاق بستگی دارد.

در این مطالعه گفته می شود: "ذرات کوچک ویروس به کف اطاق نمی روند، بلکه در جریان هوا حرکت می کنند یا در یک مکان چسبیده و برای یک مدتی باقی می مانند."

به گفته کارشناسان، این شبیه سازی باعث شده است تا دریابیم که ذرات SARS-CoV-2 می توانند برای مدت زمان طولانی تر از آنچه قبلاً تصور می شود در هوا باشند. گفتنی است پزشکان به افراد دارای علائم کروناویروس و همچنین شهروندان سالم، توصیه می کنند که در خانه بمانند تا نه ویروس را انتقال بدهند و نه به ویروس آغوشته شوند.

کارشناسان به مردم همواره پیشنهاد می کنند  که برای بازدید از فروشگاه یا سایر مکان های عمومی برنامه ریزی کنند و کوشش کنند که در زمان بازدید از این مکان ها تعداد افراد کمتر آنجا وجود داشته باشد.

تاکید می شود که سرفه خشک یکی از علائم اصلی کروناویروس است.

 پیش از این، دانشمندان بریتانیایی دریافتند که در اثر عفونت به ویروس SARS-CoV-2 شخص می تواند حس بو طعم را هنگام بیماری از دست بدهد.   

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала