جهان پس از ختم قرنطین اپیدمی جدیدی را تجربه خواهد کرد

© Sputnik / The Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر جهان پس از ختم قرنطین اپیدمی جدیدی را تجربه خواهد کرد
جهان پس از ختم قرنطین اپیدمی جدیدی را تجربه خواهد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پروفسور انستیتوت ویروس شناسی هانوفر پیش‌بینی کرده است که در صورت لغو قرنطین ممکن موج جدید کووید- 19 در جهان آغاز شود.

به گزارش اسپوتنیک، توماس شولتز، پروفسور استیتوت ویروس شناسی هانوفر در یک برنامه تلویزیونی تحت نام «ویروس خطرناک-2» در شبکه «روسیه 1» گفت که پس از لغو قرنطین ممکن موج دوم بیماری همه‌گیر کووید- 19 در جهان آغاز شود.

جهان را اپیدمی جدید تهدید می کند - اسپوتنیک افغانستان
جهان را اپیدمی جدید تهدید می کند

آقای شولتز گفت: ما از بابت این که پس از کاهش قابل توجه تعداد افراد آلوده به کرونا، که این اتفاق در دو تا سه ماه آنیده رخ خواهد داد و محدودیت‌ها برداشته شوند، نگرانی‌های جدی داریم. در نتیجه ما دوباره با یک همه‌گیر روبرو خواهیم شد.

این ویروس شناس می‌گوید که برای جلوگیری از این وضعیت (موج دوم کووید- 19) در آینده، رهبران جهان مجبورند مجدداً اقدامات محدود کننده‌ای را در جریان این سال و سال آنیده اعمال کنند.

سازمان جهانی صحت در تاریخ 11 مارچ اعلام کرد که ویروس کرونا به یک بیماری همه‌گیر به سطح جهان تبدیل شده است.

شیوع ویروس کرونا از اواخر ماه دسمبر سال 2019 در شهر «ووهان» چین آغاز شد و در حال حاضر به تمامی کشورها و مناطق مختلف در جهان سرایت پیدا کرده است. به استناد جدیدترین آمار منتشره، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به یک میلیون و 699 هزار و 631 نفر رسیده است. براساس این آمار، 102 هزار و 734 نفر در جهان نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

طی یک روز گذشته در روسیه، 1667 رویداد مثبت ویروس کرونا ثبت شده است که از این تعداد یک هزار و 30 رویداد تنها در مسکو ثبت شده است. شمار مبتلایان در 82 منطقه این کشور به 13 هزار و 84 نفر رسیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала