عفو بین الملل خواستار آزادی زندانیان زن در افغانستان شد

© Photo / ریاست محبس مرکزی پلچرخیعفو بین الملل خواستار آزادی زندانیان زن در افغانستان شد
عفو بین الملل خواستار آزادی زندانیان زن در افغانستان شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در خبرنامه‌ی این سازمان آمده است، زنانی که با خود طفل دارند، بیشتر در معرض خطر ویروس کرونا استند و برای همین باید آزادی آن‌ها در اولویت برنامه‌های حکومت باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از صبح کابل، سازمان عفو بین اللمل از حکومت خواسته است که به دلیل گسترش ویروس کرونا، آزادی زندانیان زن در این کشور در اولویت برنامه هایش قرار بدهد.

این سازمان با نشر یک خبرنامه ای گفته است که خطر ویروس کرونا متوجه زندانیان به ویژه زندانیان زن می شود.

در خبرنامه‌ی این سازمان آمده است، زنانی که با خود کودکان شان را نیز دارند، بیشتر در معرض خطر ویروس کرونا استند و برای همین باید آزادی آن‌ها در اولویت برنامه‌های حکومت باشد.

محب: آزادی زندانیان طالبان تهدیدی برای امنیت ملی است - اسپوتنیک افغانستان
محب: آزادی زندانیان طالبان تهدیدی برای امنیت ملی است

این سازمان همچنان خواستار توجه بیشتر حکومت به گروه‌های اجتماعی‌ای که بیشتر در معرض خطر ویروس کرونا قرار دارند شده و تاکید کرده است که اقدامات حکومت افغانستان برای پیش گیری از شیوع ویروس کرونا کافی نبوده است.

بر‌اساس فرمان رئیس جمهور غنی که 20 روز پیش صادر شد، شماری از زندانیان زن، اطفال، بیماران و افراد بالای 55 سال سن دارند، از زندان رها می شوند.

اما سازمان عفو بین‌الملل انتقاد کرده است که این فرمان که بر اساس آن به گفته‌ی مقام‌های زندان در حدود ده هزار زندانی را شامل می‌شود، عملی نشده است و هر روز خطر افزایش ویروس کرونا در میان زندانیان بیشتر می‌شود.

بر اساس آمار وزارت صحت افغانستان، تا هنوز 521 نفر در افغانستان به این بیماری مبتلا شده اند که از این میان، 15نفر جان داده و 32 نفر دیگر بهبود یافته اند.

ولایت‌های هرات و کابل بالاترین رقم افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала