ترامپ : اطلاعات نشر شده ویروس کرونا در ماه نومبر جعلی است

© REUTERS / Tom Brennerترامپ : اطلاعات نشر شده ویروس کرونا در ماه نومبر جعلی است
ترامپ : اطلاعات نشر شده ویروس کرونا در ماه نومبر جعلی است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده می‌گوید که اطلاعاتی که در ماه نومبر در مورد کووید 19 به نشر رسیده است جعلی است.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور، ایالات متحده امریکا در صفحه تویتراش اطلاعات درباره اینکه آژانس‌های اطلاعاتی امریکا از نومبر درباره کرونا هشدار داده بودند؛ ترامپ آن را نادیده گرفت را رد کرد.
ترامپ، گفت: "اطلاعات جعلی ABC نیوز است. آنها می دانستند که هنگام انتشار این داستان اشتباه کرده اند."

ترامپ: ویروس کرونا در امریکا به بالاترین اوج رسیده است - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: ویروس کرونا در امریکا به بالاترین اوج رسیده است

شبکه خبری ای بی سی نیوز، اوایل روز چهارشنبه گزارش داده بود که مرکز ملی اطلاعات پزشکی که شاخه‌ای از آژانس اطلاعات دفاعی است اطلاعاتی را در ماه نومبر تألیف کرده و هشدار داده که ویروس جدیدی از منطقه ووهان چین در حال شیوع و گسترش است اما یکی از مقامات دفاعی امریکا وجود چنین گزارشی را رد کرده و به شبکه سی‌ان‌ان گفت مرکز ملی اطلاعات پزشکی و آژانس اطلاعات دفاعی زمان قابل توجهی را طی ۲۴ ساعت صرف بررسی تمامی احتمالات موجود کردند و به این نتیجه رسیدند که چنین گزارشی وجود نداشته است. پنتاگون نیز اواخر روز چهارشنبه بیانیه‌ای منتشر کرده و این گزارش شبکه ای بی سی نیوز را رد کرد.
اما ترامپ تأکید کرد که وی از جدیت ویروس کرونا تنها زمانی مطلع شد که محدودیت‌های سفر از چین به امریکا را در تاریخ دوم فبروری اعمال کرد.
یادآوری می‌کنیم که بر اساس داده های تازه از دانشگاه جان هاپکینز در 24 ساعت گذشته در ایالات متحده امریکا 1904 نفر بیمار کرونایی جان باخته اند شمار جان باختگان دیروز نظر به روز گذشته آن 61 نفر کمتر است و شمار کل جان باختگان بیماران کرونایی در امریکا به 16672 نفر رسیده است. در همین حال، شمار بیماران کرونا در امریکا به 465 هزار نفر رسید و بیش از 25 هزار نفر دیگر درمان شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала