پاندیمی – منبع دلخواه زراندوزی برای مافیا است

© REUTERS / Flavio Lo Scalzo پاندیمی – منبع دلخواه زراندوزی برای مافیا است
 پاندیمی – منبع دلخواه زراندوزی برای مافیا است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایتالیا، بیشتر از همه کشور های دیگر، از شیوع کرونا ویروس رنج می برد. و بزرگترین نفع از این، ممکن، نسبت به هرکسی دیگر، مافیا به دست می آورد. خاندان های مختلف برای ثروتمندشدن در وضع آماده هستند، وقتیکه که کشور در ماهیت امر، فلج شده است.

ویرجینیا کرست (Virginia Kirst) در مقاله منتشره در نشریه Die Welt (آلمان) می نویسد، با توجه به شیوع کرونا ویروس در ایتالیا، ترس از دشمن قدیمی - مافیا - در حال افزایش است. در واقع، خاندان های مختلف فقط در انتظار فرصتی برای ثروتمند شدن در زمانی هستند که کشور فلج شده و یک بحران اقتصادی دشوار را تجربه می کند.

روبرتو ساویانو (Roberto Saviano)، روزنامه نگار و کارشناس در مورد مافیا، در مقاله ای اخیر در روزنامه La Repubblica نوشت: "به دلیل بسیار ساده، بیماری همه گیر یک منبع ایده آل تغذیه مافیایی است: برای افرادی که از گرسنگی در جستجوی نان هستند، این اهمیتی ندارد که در کدام تندور آن را پخته و چه کسی آن را توزیع میکند. مردم که به دارو احتیاج دارند، بدون اینکه بپرسند که چه کسی آنها را می بفروشد، هزینه آنها را پرداخت می کنند. مردم فقط در مواقع صلح و رفاه می توانند انتخاب کنند. "

جان باختن 604 بیمار کرونایی در ایتالیا در یک روز - اسپوتنیک افغانستان
جان باختن 604 بیمار کرونایی در ایتالیا در یک روز

مافیا واقعاً موقعیت خود را دقیقاً در آن عرصه های زندگی اجتماعی تقویت كرده كه در مواقع بحرانی امری حیاتی محسوب می شوند. بنابراین، از جمله "شایستگی" خاندان های مختلف، سهام در شرکت هایی دارند که در جمع آوری زباله ها، نظافت، تدارکات، مراسم به خاک سپاری و فروش مواد غذایی و بنزین فعالیت می کنند. ساویانا خاطرنشان ساخت: "مافیا می داند که در حال حاضر چه چیزی لازم است و چه چیز در آینده مورد نیاز است - و کالاها را طبق شرایط خود توزیع می کند. و همیشه مثل این بوده است."

به گفته او، بدتر از همه اینکه مافیا از جمله موارد دیگر به سیستم صحی نفوذ کرده که به ویژه در محکومیت اخیر کارلو چیراکو مشهود است.

یکی دیگر از برتری های جنایات سازمان یافته در مواقع بحران این است که توجه مقامات کمرنگ می شود. تقریباً تمام اخبار به بیماری همه گیر اختصاص داده شده است، بنابراین مافیا می تواند تقریباً بطور قابل ملاحظه ای عمل کنند، و دستگاه قضایی کارآمد که قبلاً بطور متزلزل و ناقص کار میکرد، کاملاً تضعیف میشود.

سارنوال نیکولا گراتری(Nicola Gratteri)  که از سال 1989 به دلیل درگیری با Ndrangheta Calabrian  تحت حفاظت ویژه پولیس قرار گرفته، در برنامه رادیویی Circo Massimo  پیشنهاد کرد، تا مخارج حکومت را برای مبارزه با کرونا ویروس با هزینه های مبارزه با مافیا متحد کند. بودجه ای که مقامات محلی به افراد نیازمند توزیع می کنند، طبق گفته وی، حکومت فقط باید درصورتی تأمین کند که شهردار مربوطه توضیح دهد چه کسی پول دریافت می کند و معلوم کند که آیا گیرندگان کمک های مشکوک با مافیا ارتباط نداشتند.

گراتری گفت: "البته خوب است که وجوه مستقیماً به شهرداران منتقل شود، زیرا این امر می تواند به طور قابل توجهی کارها را تسریع کند." "اما اگر خود شهردار مافیایی یا واسطه مافیا باشد، به افرادی که مظنون به ارتباط با مافیا و رأی دهندگان بالقوه او هستند ، پول اختصاص می دهد." اگر حداقل لیست افرادی که به کمک نیاز دارند و افراد مظنون به ارتباط با مافیا جمع آوری شود، وضعیت شفاف تر خواهد شد. و این را، شاید، بتوان موثرترین وسیله علیه مافیا نامید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала