کاهش 50 درصدی بازگشت مهاجران از ایران

© Sputnik / Soheil Ghanbarzadehکاهش 50 درصدی بازگشت مهاجران از ایران
کاهش 50 درصدی بازگشت مهاجران از ایران  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسئولان وزارت مهاجران وعودت کنندگان از کاهش 50 درصدی بازگشت مهاجران از ایران خبر می دهند.

تاکید رییس جمهور ایران بر درمان رایگان شهروندان افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
تاکید رییس جمهور ایران بر درمان رایگان شهروندان افغانستان
 به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، حکومت ایران چند روز پیش اعلام کرد، که مهاجران افغانستانی که در این کشور به بیماری کرونا مبتلا شده، در درمانگاه های دولتی پذیرفته خواهند شد.
حدود دو ماه پیش و پس از گسترش ویروس کرونا در ایران، هزاران مهاجر افغانستانی، ایران را ترک کرد و از مرزهای کشور وارد افغانستان شدند، این موضوع باعث نگرانی حکومت افغانستان شده بود.
اما پس از مدتی ورود مهاجران به این کشور کمتر شد، اما هنوز هم از مرزهای اسلام قلعه و نمیروز روزانه از 5 تا 7 هزار مهاجر افغانستانی، وارد کشور می‌شوند.
عبدالباسط انصاری سخنگوی وزارت مهاجران و عودت کنندگان گفت، که با توجه به تغییر وضعیت مهاجران در ایران، رقم بازگشت‌کنندگان بیشتر از این کاهش پیدا خواهد کرد.
وی علاوه کرد، که در دو خط مرزی رسمی اسلام‌قلعه و نیمروز، مراکز صحی با پرسنل مجهز ایجاد شده تا برگشت کنندگان پس از چک و معاینه، در صورت مشکوک بودن، قرنطین شوند.
به گفته او، هرچند در ابتدا شمار بازگشت کنندگان از ایران زیاد بود و روزانه حدود 10 تا 12 هزار تن برمی‌گشتند، اما پس از توافق وزارت مهاجران با سفارت ایران در افغانستان، درخصوص تداوی مهاجران و شهروندان کشور، وضعیت تغییر کرد و اکنون سطح عودت کنندگان کمتر شده است.
او افزود، که مرز میان افغانستان و پاکستان نیز برای سه روز باز شده، اما تنها کسانی که پاسپورت دارند و در آنسوی مرز گیرمانده بودند، پس از بررسی و معاینه وارد می‌شوند.
سخنگوی وزارت مهاجران گفت، که بر اساس توافق دو طرف، روزانه حدود 1 هزار تن از خاک پاکستان وارد افغانستان می‌شوند.
این در حالیست، که در بیشتر کشورهای دنیا، ویروس کرونا، گسترش پیدا کرده و کشورها محدودیت‌هایی را برای ورود به کشورشان وضع کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала