مقامات چینی راه های خروج از ووهان را گشودند

© REUTERS / STRINGERResidents line up to collect vegetables purchased through group orders at a residential area in Wuhan, the epicentre of the novel coronavirus outbreak, Hubei province, China March 5, 2020
Residents line up to collect vegetables purchased through group orders at a residential area in Wuhan, the epicentre of the novel coronavirus outbreak, Hubei province, China March 5, 2020 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات چینی راه های خروجی از ووهان را که محور بیماری همه گیر ویروس کرونا است و 76 روز روابط این شهر یا جهان خارج قطع شده بود، باز کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، در شب 8 آپریل، مقامات راههای منتهی به شهر ووهان را باز كردند و به مردم اجازه دادند كه با موتر از شهر خارج شوند. پخش مستقیم این جریان از محل، توسط تلویزیون مرکزی چین انجام شد.

 روابط شهر ووهان از تاریخ  23 جنوری، به دلیل شیوع ویروس کرونا عملا با دنیای خارج  قطع شده بود و در این مدت جریان حمل و نقل در شهر از جمله مترو، بس، کشتی، و همچنین حمل و نقل آب به داخل شهر مجاز نبود، فرودگاه و ایستگاه های راه آهن متوقف بودند، و ساکنین بدون اجازه ویژه حق ترک شهر را نداشتند.

افشاگری سناتور امریکایی درمورد احتمال شیوع کرونا ویروس توسط امریکا - اسپوتنیک افغانستان
افشاگری سناتور امریکایی درمورد احتمال شیوع کرونا ویروس توسط امریکا

با این حال از 28 مارچ در ووهان ، اتصال راه آهن برای ورود به شهر از سر گرفته شد و از این تاریخ راه های منتهی به شهر نیز برای خروج باز است وخدمات هوایی بطور قسمی از سر گرفته شد.

شایان ذکر است، بیماری همه‌گیر «کووید-19» تاکنون جان بیش از 70 هزار نفر را در سراسر جهان گرفته است. تعداد مبتلایان به ویروس جدید کرونا در جهان نیز از یک میلیون و 200 هزار نفر فراتر رفته است.

شمار جان‌باختگان در قاره اروپا بر اثر ابتلا به این ویروس هم از 50 هزار نفر بیشتر شده است. مقامات آمریکا هم هشدار داده‌اند که این کشور «هفته‌ای بسیار دشوار» پیش رو دارد.

آمریکا با حدود 11 هزار مرگ ثبت شده تا روز سه شنبه رکورددار تلفات در اثر ابتلا به ویروس کرونا به شمار می‌رود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала