هشدار ترامپ به وضع تعرفه های گمرکی بر نفت عربستان

© REUTERS / Jonathan ErnstТрамп
Трамп  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهوری آمریکا نسبت به وضع تعرفه های گمرکی بر نفت عربستان سعودی در صورت هرگونه رفتار غیرشفاف ریاض در قبال واشنگتن هشدار داد.

 به گزارش اسپوتنیک، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری امریکا در یک جلسه توجیهی اعلام کرد که اگر ریاض رفتاری غیرشفاف در قبال واشنگتن پیش گیرد، اعمال تعرفه‌­های گمرکی بر نفت عربستان سعودی دور از ذهن نیست.

ترامپ گفت: «تعرفه­‌ها پول بسیاری را برای کشور ما به ارمغان می‌­آورد، ما آن را بر چین و سایر کشورها اعمال کردیم، کشورهای دیگر نیز با ما چنین کردند.»

وی در ادامه افزود: «آیا من این اقدام را برای نفت نیز انجام خواهم داد؟ بله می­توانم، اما آیا آن را در حال حاضر انجام می­دهم؟ نه. به اعمال آن فکر میکنم؟ نه. اما اگر آن‌ها با ما شفاف برخورد نکنند، کاملا روشن است که این ابزاری در زرادخانه ماست.» 

 پوتین از شرایط کاهش تولید نفت نام برد - اسپوتنیک افغانستان
پوتین از شرایط کاهش تولید نفت نام برد

شایان ذکر است که انستیتوت نفت آمریکا API در گذشته موافق اعمال تعرفه گمرک بروی نفت وارداتی نبوده و اعتقاد داشته که این موضوع باعث واکنش کشورها در مقابله با صادرات نفت آمریکا خواهد شد.

شیوع ویروس کرونا در سطح جهان سبب کاهش انتظارات رشد اقتصادی و کاهش درخواست نفت شده و این نیز این هفته کاهش قیمت نفت خام به پایین ترین قیمت از سال 2002 بدین سو را در پی آورد.

آمریکا از سال 2011 تاکنون همواره سعی بر کاهش واردات نفت خام از عربستان داشته به صورتی که در سه ماهه اول سال 2020 واردات نفت خام از این کشور را حتی کمتر از نیم میلیون بشکه سال گذشته و در حدود 400 هزار بشکه رسانده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала