متخصص روس: ویروس کرونا "برای همیشه" در میان ما آمده است

© REUTERS / Kim Kyung-Hoonکرونا ویروس
کرونا ویروس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک متخصص ویروس شناس روس معتقد است که "ویروس کرونا" عامل بیماری COVID-19 برای همیش در میان جمعیت بشر باقی خواهد ماند.

به گزارش اسپوتنیک، ویتالی زویروف، ویروس شناس روس؛ عضوآکادمی علوم روسیه، معتقد است که ویروس SARS-  CoV-2  برای همیشه در میان مردم جهان آمده است.

وی گفت: " ما باید بپذیریم که این ویروس برای امروز در میان انسا‌ن‌ها نیامده، نه تا تابستان، نه تا پاییز. وی گفت، این ویروس برای سال‌های زیاد و حتا ممکن است برای همیشه باقی بماند.

به عقیده این متخصص، احتمال دارد 70 در صد از جمعیت جهان به بیماری COVID-19  مبتلا شوند. وی گفت، این ویروسی است که ما همانند انفلونزا و آدنو ویروس با آن  زندگی خواهیم نمود.

 متخصص ویروس شناس افزود: با تست بیشتر روس‌ها، شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا افزایش خواهد یافت، اما مرگ و میر ناشی ازاین بیماری ممکن است کاهش یابد.

 صندوق بین‌المللی  پول: کرونا اقتصاد جهان را متوقف ساخت - اسپوتنیک افغانستان
صندوق بین‌المللی پول: کرونا اقتصاد جهان را متوقف ساخت

 متخصص همچنین داده های مربوط به مرگ و میر پنج درصدی ویروس کرونا را رد کرد و گفت که  مرگ و میر ناشی از بیماری COVID-19   کمتر "از آنفولانزای معمولی است". به گفته وی، با وجود گسترش کرونا در ایالات متحده، شمار زیاد از آمریکایی‌ها پیش از این از اثر ابتلا به "گریپ معمولی" نیز جان های شان را از دست داده اند.

این در حالی است که پیش ازاین محققان استرالیایی واکسن (BCG) که مورد استفاده برای بیماران دارای سل است را برای تست بر روی بیماران کرونایی استفاده کردند.

 محققان ادعا کردند، واکسن Bacillus Calmette-Guérin" (BCG)" که برای بیماری سل استفاده می‌شود، دارای مزایای دیگری است که می‌تواند بر عفونت‌های بیماری کرونا نیز تاثیر بگذارد.

یک متخصص ارشد روس نیز، اثربخشی واکسن سل را در مبارزه با کروناویروس ارزیابی کرد و گفت: به دلیل این‌که روس ها واکسن توبرکلوز را دریافت نموده‌اند، احتمال دارد شمار افراد مبتلا در روسیه کمتر از کشور های اروپا باشد.

بر اساس آخرین آمار سازمان جهانی بهداشت، تاکنون یک میلیون و 98 هزار و 762 نفر در جهان به کرونا مبتلا شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала