پیش‌‌بینی بانک آلمانی در مورد پیدا شدن پاسپورت‌های بیولوژیکی در جهان

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر پیش‌‌بینی بانک آلمانی در مورد پیدا شدن پاسپورت‌های بیولوژیکی در جهان
پیش‌‌بینی بانک آلمانی در مورد پیدا شدن پاسپورت‌های بیولوژیکی در جهان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دویچه بانک می‌گوید که عواقب ناشی از شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان می‌تواند منجر به پیدا شدن پاسپورت‌های بیولوژیکی شود.

به گزارش اسپوتنیک، این بانک آلمانی در یک مقاله در مورد پیدا شدن پارسپورت‌های بیولوژیکی گفته است که این پاسپورت ها می‌تواند امنیت کشورها را تضمین و همچنان سلامتی شهروندان ورودی به کشور را به اثبات برساند.

پیش بینی صندوق بین المللی پول درباره تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی - اسپوتنیک افغانستان
پیش بینی صندوق بین المللی پول درباره تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی

اقتصاددانان این بانک آلمانی خاطر نشان ساختند که بحران کنونی نشان داده است که جهان ظرف دو هفته قادر به تغییر فراتر از شناخت خواهد بود. به نظر آنها، جای تعجب نخواهد بود که پس از پایان شیوع کرونا، کشورها تمایلی به باز کردن مرزهایشان ندارند.

آنها می‌گوید که احتمالاً گردشگری آخرین صنعت است که به حالت عادی باز می‌گردد. کشورها تلاش زیادی برای نابود کردن ویروس کرونا انجام داده اند، بنابراین آنها خیلی تمایلی به باز کردن مرزهایشان ندارند و هیچ شواهدی مبنی بر ورود گردشگران ورودی حامل ویروس موجود نیست و مردم نمی‌توانند سلامتی خود را اثبات کنند.

به گفته کارشناسان، چنین اثبات می‌تواند یک پاسپورت بیولوژیکی باشد – یک فناوری ویژه برای تلفون‌های همراه که امنیت داده‌های شخصی را در نظر می‌گیرد. در عین حال کسانی که ویروس دارند یا افراد که در معرض خطر هستند، قادر خواهند بود که خود را منزوی سازند.

نویسندگان این مقاله در ادامه می‌گویند که اگر فناوری به اندازه کافی سریع در دسترس قرار گیرد، چنین «پاسپورت‌های ایمنی» می‌توانند در گردشگری و مسافرت سهیم باشند. در غیر این صورت ممنوعیت سفر می‌تواند با ورود به دوره های اجباری انزوا جایگزین شود. بنابراین احتمالاً گردشگری و مسافرت تجاری برای مدتی محدود خواهد بود، حتی زمانی که حوزه‌های دیگر زندگی در کشورها به حالت عادی برگردد.

اقتصاد جهانی پس از پایان بحران و دوباره بازگشایی مرز کشورها به عواقب رو به رو می‌شود که در آن زمان کشورها به اقتصاد خود توجه می‌کنند. این کارشناسان می‌گویند که با این وجود تا ماه جون مردم به شغل خود باز خواهند گشت، مغزه‌ها، رستورانت‌ها دوباره درآمد کسب می‌کنند. به گفته آنها شاید تعداد بازدید کنندگان محدود شود. در واقع زمان که بسیار از صنایع در چین دوباره باز شد، چینایی ها از کارمندان خواستند که فاصله خود را با دیگر حفظ کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала