Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

برنامه جدید مادرید برای سلطه در جهان

© REUTERS / JAVIER BARBANCHOبازیکنان رئال مادرید
بازیکنان رئال مادرید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئال‌مادرید برنامه بزرگ و جدیدی جهت سلطه دوباره برجهان را آغاز کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، چندی پیش شروع هر پنجره نقل و انتقالات تابستانی با بزرگترین باشگاه‌های اروپا با ترس و وحشت مورد استقبال قرار می‌گرفت. بازگشت خورشید با افتتاح یک برگه عظیم همراه خواهد بود زیرا رئال‌مادرید رقبای خود را برای آخرین گالاتیکو گل زد تا به مجموعه خود بیفزاید.

Болельщики на матче Барселона - Реал Мадрид - اسپوتنیک افغانستان
اقتدار مالی رئال در برابر کرونا

فرقی نمی‌کند فروشندگان ناخواسته آث میلان یا یوونتوس، منچستریونایتد یا لیورپول باشند. هیچ کس از استعدادهای تحمل پول نقد مرنگویسز (سنگ مرمری) در امان نبود. حتی بارسلونا رقیب هم نمی‌تواند مقاومت کند، مثل پیوستن لوییز فیگو.

بیست سال از آغاز دوره نخست ریاست پرز در سال 2000، پیرزن بدخواب مانند گذشته در پایتخت اسپانیا رقم بزرگی را کاهش داد اما در حالی که پول برای استعدادهای جدید همچنان در جریان است، اهداف تغییر کرده‌اند.

امثال رونالدو (هر دو برزیلی و پرتگالی)، دیوید بکهام و روبرتو کارلوس دیگر اولویت انتقال باشگاه نیستند. اکنون، از اسپانیا تا برزیل و در سرتاسر جهان، جوان‌گرایی با پتانسیل تماشایی آن مورد بررسی قرار می‌گیرد و با فرکانس روزافزون روبرو می‌شود.

این سیاست کاملاً جدید نیست. تا همین اواخر سال 1996 مادرید برای برادران آرجانتینی استابن و نیکولاس کامبیاسو ازبین برد، در حالی که پرز خود از سیاست سخت گالاتیکو اش از سال 2005 به بعد کنار رفت تا استعدادهای امیدوار کننده زیر 23 سال مانند سرخیو راموس،  گونزالوهیگواین، فرناندو گاگو و روبینهو را به خدمت گرفت.

با این حال، تابستان 2013 نگذشته بود که واقعاً یک تغییر واقعی در تفکر رئیس رئال مشاهده شد.

عدم موفقیت مادرید در خرید حساس نیمار از سانتوس در آن زمان به عنوان یک نظارت غیرقابل توصیف برای باشگاهی که همیشه به خود افتخار می‌کند از دی‌استفانو و پوسکا در دهه 1950 تا کریستیانورونالدو تقریبا شش دهه بعد، در جمع آوری بهترین‌های فوتبال، رتبه بندی کرد. بارسلونا در بررسی‌های سختگیرانه‌تر، صیقلی‌تر در مذاکرات و شاید تمایل بیشتری برای جلب درخواست‌های عجیب و غریب از طرف‌های درگیر در آن معامله بدنام، بسیار دقیق‌تر عمل کرد.

پرز در گفتگوهاي ناكام در سال 2013 به پنتا پلووتا گفت: "ما صحبت كرديم، ديديم كه انتقال به چه صورت است و فهميديم كه اين امر به اكوسيستم ما آسيب خواهد رساند."  با اين وجود، رئيس دو فرستاده را در ساعت 11 به برزيل فرستاد. تلاش بی‌ثمر برای تغییر ذهن فعلی پاری‌سنت‌ژرمن.

فعالیت انتقال مرینگویز پس از تلاش ناشایست آنها برای خرید نیمار نشان از قاطع بودن عزم پرز است که دیگر هرگز از این امر خارج نشود. در کنار گرت‌بیل به سه نفر 21 ساله کاسمیرو، ایسکو و دنی کارواخال رسید، در حالی که دو سال بعد مارکو آسنسیو در سن 19 سالگی از مایورکا خریداری شد.

در چند فصل گذشته، مادرید تقریباً منحصراً روی استعدادهای جوان تمرکز دارد و همچنین جفت برزیلی وینیسیوس جونیور و رودریگو هر دو در هنگام جابجایی 18 ساله بودند امثال مارتین اودگارد (16)، تاکفوسا کوبو (18)، براهیم دیاز (19)، آندری لونین (19)، ادر میلییتائو (20) و فدریکو والورده (18) همگی در حالی که این باشگاه برای ستاره بزرگ بعدی در سطح جهان توپ می‌زند در سانتیاگو برنابئو به صفوف پیوستند.

آخرین جواهرات بالقوه تاج بلانکو در جنوری به شکل راینیر هم تیمی سابق وینیسیوس در فلامینگو وارد شد که شرایط را چند دقیقه پس از انفجار شمع‌ها در کیک تولد 18 سالگی امضا نکرد.

قابل درک است، یکی از بزرگترین چالش‌های امید نوجوانان آمریکای جنوبی و جاهای دیگر با آن روبرو است که سازگاری با یک فرهنگ جدید هزاران مایل از خانه است. رودریگو گفت: "این دشوار است، از بازیکن به بازیکن دیگر، از شخصی به فرد دیگر. برخی دیگر قادر خواهند بود سریعتر سازگار شوند، برخی دیگر نمی‌توانند."

رودریگو ورودش پس از معرفی در صدر لیست بهترین‌ فوتبالیست‌های 2020 جهان را خوش یمن خوانده بود که در میان ده بازیکن برتر نیز نام دو هم‌تیمی او (رینیر و کوبو) نیز شامل بود. او در این باره گفت: "من فکر می‌کنم وقتی وینی وارد شد به من گفت که او کمی تنها است زیرا در فصل قبل مارسلو و کاسمیرو هنوز آنجا نبودند. او پس از آن تنها برزیلی بود. وقتی من وارد شدم، پنج برزیلی در اینجا بودند: من، کاسمیرو، مارسلو، وینیسیوس و میلیتائو، به همین ترتیب خیلی به من کمک کردند."

رودریگو و وینیسیوس هر دو از ابتدای زندگی مهیج در مادرید لذت برده‌اند و با پیوستن آنها به رینیر، این امیدواری در حال رشد است که بلانکوس می‌تواند خط پیشانی برزیل را توسعه دهد که البته با کمبود دقتی، ناکامی در امنیت نیمار را تشکیل می‌دهد.

رودریگو اضافه كرد: "ما این آرزو را داریم كه تاریخ را در رئال‌مادرید و همچنین در تیم ملی بسازیم." وی گفت: "ما همکاری بسیار خوبی داریم، ما از برزیل ملاقات کردیم، اما چون او اهل ریو است و من سائوپائولو هستم، مسافت مشخصی داشت و ما فقط در اینترنت و از طریق واتساپ صحبت کردیم. امروز ما هر روز با هم هستیم، دوستی ما بیشتر و بیشتر می‌شود. ما چیزهای مشترک زیادی داریم و رویاهایی داریم که امیدواریم در تیم تحقق یابد."

وی در مورد راینیر افزود: "فکر می‌کنم آنها می‌خواهند یک سه‌جانبه در اینجا یا یک کوارتت برزیلی در جبهه برپا کنند. بیایید ببینیم."

از قضا همانطور که خود راینیر هنگام ثبت نام اعتراف کرد، یکی از بزرگترین قرعه‌کشی برای گالاتیکیتوس، امضاهای بلاکچین است که پیش از آنها بوده است.

این نوجوان به مارکا گفت: "وقتی من خیلی کم سن بودم به تماشای بازی‌های مادرید گالاتیکو با پدرم می‌پرداختم. من مادرید را دوست داشتم و البته از آن زمان، من همیشه آنها را دوست داشته‌ام. حتی اگر بسیاری از آخرین نسل‌ها به سختی قادر به راه رفتن بودند که زیدان، رونالدو و شرکت در حال قدم زدن وسایل خود بودند به لطف پدر و مادر، خواهر و برادرهای بزرگتر و یوتیوب افسانه گالاتیکو دست نخورده باقی مانده و زمینه فروش بی‌نظیری را برای کارمندان مادرید فراهم می‌کند که یک بار بازیکن شود. شناسایی شده و نزدیک شده است."

مطمئناً چنین سیاستی به دور از طبیعت و دور از ذهن نیست. نمونه والورده که فقط 16 سال داشت از پنارول خریداری شد (اگرچه او دو سال دیگر در اروگوئه ماند) و فصل گذشته تقریباً به عنوان مقاله نهایی یا آسنسیو نویسنده یک گل در قهرمانان بود. فینال لیگ در فصل اول او استثنائات این قانون است.

نمونه بارزتر اودگارد یک فرد بین المللی 16 ساله در ناروی اما پس از گذشت تقریباً 4 سال از قرضی در هالند و اسپانیا، اکنون تنها 4 سال سن دارد و این احتمال را دارد که شانس ورود به تیم‌های ارشد را داشته باشد. صبر برای هر جوانی که آرزوی شکست بزرگ خود را دارد، بسیار حیاتی است.

وی گفت: "برای بازیکنان جوان و در حال حاضر برای من، داشتن وقت بازی بسیار مهم است. در مادرید فکر می‌کنم دستیابی به این دشوار است." اودگارد که در حال حاضر از مبارزات انتخاباتی چشمگیر با رئال سوسیه‌دداد لذت می‌برد، در ماه دسامبر به TV2 اشاره کرد و گفت: "بازیکنان بسیار خوبی در آنجا حضور دارند و رقابت بسیار زیاد است. واضح بود که بهترین کاری که من می‌توانم انجام دهم درخواست قرضی دیگری بود. هدف من هنوز بازی با رئال‌مادرید است. به همین دلیل من با آنها قرداد کردم. برای من جایی که باید باشد، احساس می‌کنم در این دو سال گذشته بهبود یافته‌ام من یک بازیکن بهتر، قوی‌تر و بالغ‌تر هستم."

زمان فقط این را نشان خواهد داد که آیا اودگارد و در واقع، رودریگو، وینیسیوس، رینیر و سایر بازیکنان جوان آینده‌نگر پایدار هستند که این امتیاز را کسب می‌کنند؟ هیچ چیز را نمی‌توان در یکی از قوی‌ترین باشگاه‌های جهان با بین المللی‌های اثبات شده تقریباً در هر موقعیتی، اعطا کرد.

در عین حال، در پشت صحنه می‌توانید مطمئن باشید که تیم‌های پیش‌اهنگی به امید پیدا کردن چیز بزرگ بعدی که آماده است تا بتواند تصور خود را در برنابئو نشان دهد، سنگی از دست نخورده باقی نمی‌گذارند. ممکن است نام‌ها به صورت فصلی به فصلی تغییر کند و برخی از آنها تبدیل به افسانه‌های بلانکو و برخی دیگر در جاهای دیگر شوند، اما Baby Galacticos، پروژه حیوان خانگی پرز برای تسلط بر جهان نه برای یک سال بلکه یک دهه کامل، در اینجا برای ماندن است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала