افزایش بیماران مبتلا به کرونا در افغانستان

© Photo / MPHAکرونا در افغانستان
کرونا در افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت صحت عامه اعلام کرد که شمار رویدادهای مثبت ویروس کرونا در کشور به 196 و شمار جان‌باخته‌گان به 4 تن افزایش یافته است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت صحت عامه کشور شام گذشته (سه شنبه 12حمل) از ثبت 22 رویداد مثبت ابتلا به ویروس کرونا خبر داد و اعلام کرد که یک مرد 70 ساله که بیماری دیابت نیز داشته‌است، روز گذشته در نتیجه  COVID-19 در هرات جان باخت.

پیش از این، دو تن در هرات و یک تن دیگر در بلخ در نتیجه بیماری  COVID-19 جان باخته‌اند.

وحیدالله مایار، سخنگوی وزارت صحت عامه گفت: 45 مورد مشکوک در لابراتوارهای مرکزی کابل تست شد و 22مورد مثبت جدید ویروس کرونا تشخیص داده شده است.

وی افزود که 12 تن در هرات، 6 تن در کابل، 1 تن در غزنی، 1 تن در بغلان و 1 تن دیگر در پکتیکا به تازگی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

با ثبت این موارد جدید، شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در افغانستان به 196 تن رسید.

غنی: دفترهای سازمان ملل در زمینۀ مبارزه با کرونا، باید با حکومت افغانستان هماهنگ باشند - اسپوتنیک افغانستان
غنی: دفترهای سازمان ملل در زمینۀ مبارزه با کرونا، باید با حکومت افغانستان هماهنگ باشند

شمار رویدادهای ثبت شده در افغانستان نسبت به کشورهای همسایه و جهان بسیار پایین است. احتمال دارد پایین بودن ظرفیت آزمایشگاه‌ها در کشور که امکان آزمایش برای شمار زیادی از مردم فراهم نیست، دلیل پایین بودن شمار بیماران COVID-19  است.

وزیر صحت روز دو شنبه گفت که ظرفیت آزمایشگاه های کشور برای تشخیص ویروس کرونا تا به یک هزار در یک روز افزایش می‌یابد.

او افزد که درحدود سه هفته پیش افغانستان تنها ظرفیت آزمایش 100 رویداد ویروس کرونا را در 24 ساعت داشت اما به گفته او با ایجاد آزمایشگاه‎ها درولایت‌های کابل، هرات و ننگرهار این ظرفیت به آزمایش 300 روی داد افزایش یافته است.

به گفتۀ او، به هر اندازه که ظرفیت کشور در تشخیص رویدادهای ویروس کرونا بیشتر شود به همان اندازه سرعت درمان بیماران این بیماری بیشتر می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала