تاجکستان: تاکنون هیچ مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت نشده است

© AP Photo / Alexander Zemlianichenkoتاجکستان: تاکنون هیچ مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت نشده است
تاجکستان: تاکنون هیچ مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت نشده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده سازمان جهانی صحت در تاجکستان تاکید کرد که تاکنون در این کشور هیچ مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت نشده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تلویزیون دولتی تاجکستان، «گالینا پرفیلیوا» نماینده سازمان جهانی صحت در تاجکستان به‌طور رسمی اعلام کرد که تاکنون در این کشور هیچ مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت نشده است.

بازدید رئیس جمهور ترکمنستان از کابل - اسپوتنیک افغانستان
ترکمنستان صحبت در باره «ویروس کرونا» را ممنوع کرد

پرفیلیوا گفت: طبق آمار رسمی و همکاری نزدیک که با آزمایشگاهی تست پی سی آر داریم نشان می‌دهند که تاکنون هیچ مورد ابتلا به ویروس کرونا در تاجکستان ثبت نشده است.

به گفته وی، در حال حاضر تمام جهان در حال مقابله با کووید- 19 هستند و کرونا تقریباً در همه کشورها گسترش کرده است «تاجکستان و ترکمنستان دو کشوریست که تا به حال هیچ مورد ابتلا به کرونا در آنها ثبت نشده است، تا به امروز بیش از 700 آزمایش در هر دو کشور انجام شده  و همه نتایج منفی بوده است».

او گفت: وزارت صحت تاجکستان با تمام وجود تلاش می‌کند تا از انتشار ویروس کرونا به کشور جلوگیری کند و اگر همه ما برای این کار تلاش ورزیم، شاید ما از سایر کشورها خوشبخت‌تر باشیم.

وی یادآور شد که در تاجکستان سیستم کافی برای آزمایش کرونا ویروس وجود دارد، اما فقط افراد دارای علائم مطابق به توصیه‌های سازمان جهانی صحت مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

سازمان جهانی صحت در تاریخ 11 مارچ اعلام کرد که ویروس کرونا به یک بیماری همه‌گیر به سطح جهان تبدیل شده است. براساس آخرین داده‌های این سازمان، بیش از 750 هزار نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده اند و بیش از 36 نفر نیز جان باخته اند. به گفته وزارت صحت عامه تاجکستان از اول ماه فبروری تا 31 ماه مارچ سال جاری، اقدامات قرنطینه‌ای برای 6 هزار و 222 نفر که از خارج وارد کشور شده اند اعمال شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала