پومپئو: مقدونیه شمالی رسماً به عضویت ناتو درآمد

© REUTERS / Yuri Gripas پومپئو: مقدونیه شمالی رسماً به عضو ناتو درآمد
 پومپئو: مقدونیه شمالی رسماً به عضو ناتو درآمد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه ایالات متحده طی یک اعلامیه گفته است، مقدونیه شمالی رسماً به 30 مین عضو ناتو تبدیل شد، پرچم آن برای اولین بار در مقر این اتحادیه در 30 مارچ برافراشته خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پومپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده امروز جمعه (27 مارچ )، طی یک اعلامیه گفته است، مقدونیه شمالی رسماً به 30 مین عضو ناتو تبدیل شد، پرچم آن برای اولین بار در مقر این اتحادیه در 30 مارس برافراشته خواهد شد.

به گفته وی، پیوستن مقدونیه شمالی نشان می دهد که درهای ناتو برای دیگران که می خواهند به این اتحادیه بپیوندند باز است. علاوه بر این، پومپئو اطمینان داد كه ایالات متحده از ماده منشور ناتو در مورد دفاع جمعی پیروی خواهد كرد.

پمپئو: طالبان پس از امضای توافق‌نامه به نیروهای امریکایی حمله نکردند - اسپوتنیک افغانستان
پمپئو: طالبان پس از امضای توافق‌نامه به نیروهای امریکایی حمله نکردند

ورود مقدونیه شمالی به ناتو پس از انعقاد توافق نامه یونان و مقدونیه در جون سال 2018 زمانی امکان پذیر شد که اختلافات دیرینه آنها در مورد نام جمهوری یوگسلاوی سابق را برطرف گردید.

پیش از این مقدونیه و یونان ( 27 جوزا 1397) موافقتنامه تاریخی را در مکان ساحلی پرسپا در سواحل شمالی یونان در مورد حل اختلافات دو کشور بر سر نام مقدونیه امضا کردند.

بر اساس این موافقت نامه، اسکوپیه و آتن توافق کردند که نام جدید مقدونیه (جمهوری سابق یوگسلاوی) به «جمهوری مقدونیه شمالی» تغییر یابد و به این صورت راه برای این کشور در مسیر عضویت در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و اتحادیه اروپا هموار شد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала