Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

کمک 20 میلیونی غول‌های آلمان به باشگاه‌های زیر دست

© Sputnik / Виталий Тимкив /  مراجعه به بانک تصاویر دورتموند
دورتموند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چهار باشگاه بوندس‌لیگایی قصد دارند به باشگاه‌های دیگر رقم 20 میلیونی را کمک کنند.

به گزارش اسپوتنیک، غول‌های فوتبال آلمان مبلغ 20 میلیون یورو را جهت کمک به باشگاه‌ها آماده کرده‌اند تا در بحران شیوع ویروس همه‌گیر کرونا، کمک مالی کنند.

چهار باشگاهی که در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2019-20 صعود کرده‌اند چنین کمک مالی به سایر تیم‌های دو دسته برتر فوتبال آلمان را در نظر گرفته‌اند تا به آنها در زنده ماندن از همه‌گیری شیوع کرونا ویروس کمک کنند.

ورزشگاه تاتنهام - اسپوتنیک افغانستان
کاهش 50 درصدی دستمزد بازیکنان لیگ برتری از سوی باشگاه‌ها

فوتبال آلمان از 13 مارچ به دلیل شیوع کوید19 به حالت تعلیق درآمده و باعث شده تعداد زیادی باشگاه‌های کوچکتر در بوندس‌لیگا 1 و بوندسلیگا 2 نگران از بین رفتن روز مسابقه و درآمد پخش شده‌اند.

لیگ (DFL) آلمان روز سه‌شنبه تأیید کرد که تعلیق در بوندس لیگا و بوندسلیگا 2 تا 30 اپریل تمدید خواهد شد.

با این حال، بایرن مونیخ، بوروسیا دورتموند، آر‌بی لایپزیگ و بایر لورکوزن اعلام کرده‌اند که با تلاش برای جلوگیری از ضرر شغلی و ادامه فعالیت باشگاه‌ها در طول استراحت اجباری، ثروت خود را به اشتراک می‌گذارند.

کارل هاینز رومنیگه مدیرعامل بایرن گفت: "ما به همراه سه شرکت کننده دیگر در لیگ قهرمانان اروپا با این ابتکار می‌خواهیم سیگنال همبستگی را به همه باشگاه‌های بوندسلیگا و بوندسلیگا2 ارسال کنیم."

او اضافه کرد: "در این شرایط دشوار، مهم است که شانه‌های قوی‌تر از شانه‌های ضعیف‌تر حمایت کند. با این کار ما همچنین می‌خواهیم نشان دهیم که فوتبال در حال حاضر در کنار یکدیگر ایستاده اند."

این تصمیم روز پنجشنبه توسط DFL اعلام شد، با اینكه هیئت مدیره لیگ تصمیم گرفته كه چگونه پول توزیع مجدد شود.

از باشگاه‌های سراسر اروپا خواسته شده تا برای کمک به تیم‌های کوچکتر که تحت تأثیر قرار گرفته‌اند در لیگ‌ها به دلیل کرونا قرار می‌گیرند، قربانی مالی کنند و همچنین اعضای غیر بازیگر کارمندانی که وضعیت معیشت آنها در معرض خطر قرار گرفته است.

در انگلستان، لیدز یونایتد رهبر مسابقات قهرمانی روز پنجشنبه اعلام کرد که بازیکنان، مربیان و مدیریت ارشد می‌توانند دستمزد خود را به تعویق بیندازند تا اطمینان حاصل شود که 272 عضو پرسنل تمام وقت در باشگاه یورکشایر شغل خود را از دست ندهند.

یکی دیگر از باشگاه‌های بوندسلیگا، یونین برلین، گفت که اولین تیم و کادر پشتیبان تیمشان نیز در برابر این شیوع دستمزد خود را کنار خواهند گذاشت.

دیرک زینگلر ، رئیس اتحادیه در بیانیه‌ای گفت: "اینها شرایط استثنایی است که باید با آنها دست و پنجه نرم کنیم." وی گفت: "هدف باشگاه ما فوتبال است. اگر آن را متوقف سازند، هسته اصلی وجود ما را لمس می‌کند. مدیریت، کارمندان تیم‌ها و کارکنان پشتیبان در ماه اخیر سخت تلاش کرده‌اند تا در بوندس لیگا موفقیت کسب کنند. اکنون آنها پول زیادی برای پرداختن به این بحران می دهند."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала