وزارت صحت: ویروس کرونا در افغانستان به گردش شروع کرده است

© Photo / MPHAوزارت صحت: ویروس کرونا در افغانستان به گردش شروع کرده است
وزارت صحت: ویروس کرونا در افغانستان به گردش شروع کرده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت صحت‌عامه، هشدار می‌دهد که ویروس کرونا در افغانستان به گردش شروع کرده‌است و نمونه‌هایی که در 24 ساعت گذشته ثبت شده‌اند، نشان می‌دهند افراد بی‌آنکه تاریخچه سفر به کشورهای آلوده را داشته باشند، به این ویروس آلوده شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، وحیدالله مایار، سخنگوی وزارت صحت‌عامه که پیش از چاشت امروز (چهارشنبه، 6 حمل) در یک نشست خبری سخن می‌زد، گفت که شمار مجموعی مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان اکنون به 79 رویداد رسیده‌اند. 

از این میان یک تن دیگر در کابل به این ویروس مبتلا شده‌است که به گفتۀ وزارت صحت کارمند یکی از سفارت‌خانه است. تاکنون در کابل، هفت رویداد ثبت شده‌اند - چهار سرباز ماموریت قاطع، دو دیپلمات خارجی و یک شهروند افغانستان.

او گفت که یک بانوی 45 ساله در نتیجۀ این بیماری امروز در هرات جان باخت. یک تن دیگر هفتۀ پیش در بلخ نیز بدلیل این بیماری جان باخته بود.

بیشتر مبتلایان به بیماری کووید 19 در هرات استند.

وزارت صحت هشدار می‌دهد که اگر به برای جلوگیری از ویروس توصیه‌های صحی رعایت نشود، این ویروس بیشتر گسترش خواهد یافت.

 ویروس کرونا با نام علمی کووید-19 مدتی است اکثر کشورهای جهان را درگیر کرده است. تاثیر این ویروس بر زندگی مردم، از قاره آسیا گرفته تا اروپا و آمریکا و آفریقا چشمگیر بوده است. کرونا تاکنون 338 هزار و 724 نفر را آلوده کرده و جان 14 هزار و 687 تن را نیز گرفته است. از این میان 99 هزار نفر نیز پس از ابتلا به این ویروس بهبود یافته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала