آیا کرونا ویروس از طریق غذا منتقل شده میتواند؟

CC BY 2.5 / Ralf Roletschek / Gemüse im Supermarktآیا کرونا ویروس از طریق غذا منتقل شده میتواند؟
آیا کرونا ویروس از طریق غذا منتقل شده میتواند؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
متخصصان تغذیه اسپانیایی ادعا می کنند که مواد غذایی حاوی باکتری های مختلف، قارچ ها و مخمرهایی هستند که می توانند باعث عفونت های سمی شوند، اما خود این محصولات به ویروس Covid-19 آلوده نمی شوند.

خبرگزاری اسپوتنیک توجه شما را به مصاحبه آیتور سانچیز (AITOR SÁNCHEZ) با متخصصان در باره کرونا ویروس که در نشریه La Vanguardia (اسپانیا) نشر شده، جلب میدارد.

1-آیا با رژیم غذایی خاص می توان از عفونت جلوگیری کرد؟

MARCOS OLIVARES

-بلی، ولی همه چیز طوری نیست که ما تصور می کنیم. وقتی در مورد پیشگیری از عفونت ها و بیماری های مختلف صحبت می کنیم، بسیاری از افراد فکر می کنند ما در مورد رژیم غذایی خاص یا هر نوع غذای خاصی که از بدن محافظت می کند صحبت خواهیم کرد.

در مورد عفونت های ویروسی، بیمار نباید بخود اجازه تغذیه و کمبود مواد مغذی ضروری در بدن را بدهد، زیرا بدون آنها عملکرد طبیعی سیستم ایمنی غیرممکن است. در حال حاضر افراد بیمار، با تغذیه مناسب واقعا می توانند اثر مثبت به دست آورند - آنها سریعتر بهبود می یابند.

کدام مواد غذایی برای مقابله با آلودگی هوا به ما کمک می کند؟ - اسپوتنیک افغانستان
کدام مواد غذایی برای مقابله با آلودگی هوا به ما کمک می کند؟

اما نباید فراموش کنیم که لازم است همه افراد به درستی غذا بخورند، نه تنها برای بیماران مبتلا به عفونت های ویروسی: با تغذیه مناسب، علائم با کندی رشد می کنند و بدن بهتر به داروها پاسخ می دهد. به خصوص برای بیماران در شرایط رژیم جدی کنترل بسیار مهم است. اما پس از آن دوباره، من اصرار می ورزم که غذا خوردن خوب نه تنها برای عفونت های تنفسی بلکه برای هر بیماری دیگری نیز مفید است.

2- آیا coronavirus از طریق غذا منتقل می شود؟

LUIS CORTIJO

تا به امروز، ما هیچ گونه معلومات راجع به این مساله نداریم. ویروس می تواند در حیوانات و انسان ها بوجود آید، اما در مواد غذایی وجود ندارد. در حقیقت، باکتری ها، قارچ ها و مخمرها می توانند در مواد غذایی تشکیل شوند که می تواند باعث عفونت های سمی شوند، اما خود این محصولات به ویروس Covid-19 آلوده نمی شوند.

بنابراین، غذا فقط مانند سایر موارد مثلاً روسری، وسایل آشپزخانه، لباس و غیره می تواند به عنوان حامل بیماری عمل کند.

3- آیا محصولاتی وجود دارند که می توانند بدن را از عفونت محافظت کنند؟

سارا بوش

نتایج تحقیقات ما هنوز نهایی نیست. اختصاص خصوصیات پیشگیری و درمانی به هر یک از مواد غذایی از تمام غذاهایی که ما استفاده می کنیم، دشوار است. ولی برای تقویت عملکرد مصوونیت بدن، توجه به برخی محصولات ارزش دارد.

نکته مهم این نیست که لیمو و مالته ما را از عفونت ها محافظت می کند، بلکه این واقعیت است که کمبود میوه، سبزیجات و عناصر کمیاب در رژیم غذایی می تواند بدن را تضعیف کرده و نفوذ عفونت ها را تسهیل کند.

پنج غذا که برای سلامتی شما مناسب نیست - اسپوتنیک افغانستان
پنج غذا که برای سلامتی شما مناسب نیست

در روزهای اخیر توصیه می شود که آب را با لیمو، چای با زنجبیل بنوشید، زغال اخته و بادنجان رومی بخورید. هیچ ضرری در این محصولات وجود ندارد، ولی نباید انتظار داشته باشید که اثر معجزه آسایی از آنها حاصل شود. در صورت پیروی از یک رژیم متعادل، همه آنها هیچ تأثیری بدی در بدن شما نخواهند داشت.

4-در شرایط فعلی چه رژیم هایی باید رعایت شود؟

گابریلا لوس

رعایت رژیم غذایی ضروری است که به ما امکان می دهد در شرایط غیرمعمول درست غذا بخوریم. رژیم غذایی معمول ما با نیازهای انرژی فعلی بدن تنظیم نمی شود. اکنون ما عمدتاً سبک زندگی کم تحرکی را داریم، بنابراین مواد غذایی باید کالوری کمتری داشته باشند. به طور کلی، توصیه می کنم بیشتر میوه و سبزیجات مصرف کنید و مصرف غذای مضر را کاهش دهید. من به خصوص توجه شما به اجتناب از غذاهای مضر جلب می کنم، زیرا در روزهای آینده وسوسه خوشحال کردن خود با این نوع محصولات غذایی افزایش می یابد.

همچنین لازم است که تعادل هایدروجن بدن حفظ شود و از مصرف الکل اجتناب شود که این امر می تواند بر عملکرد سیستم ایمنی بدن ما تأثیر منفی بجا بگذارد. همگی ما مجبور شده ایم در خانه بمانیم، بنابراین توصیه می کنیم از این وضع نفع ببرید: برای ورزش بروید و سعی کنید رژیم غذایی خود را با کمک دستور العمل های غذاهای سالم متنوع کنید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала