کشف بیش از 5 تُن مواد انفجاری طالبان در ولایت سمنگان توسط امنیت ملی

© Photo / NDSکشف بیش از 5 تُن مواد انفجاری طالبان در ولایت سمنگان توسط امنیت ملی
کشف بیش از 5 تُن مواد انفجاری طالبان در ولایت سمنگان توسط امنیت ملی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ریاست عمومی امنیت ملی اعلام کرد که نیروهای قطعات ویژه این ریاست بیش از پنج هزار کیلوگرام مواد انفجاری و ماین‌های خودساز بشکه‌ای گروه طالبان را در سمنگان کشف و ضبط کردند.

به گزارش اسپوتنیک، این ریاست گفته است که این مقدار مواد انفجاری در پی اجرای یک عملیات ویژه و هدفمند نیروهای امنیت ملی کشف و ضبط شده است.

طبق اعلامیه‌ی ریاست امنیت ملی که روز یک‌شنبه، دوم حمل نشر شد، گروه طالبان پنج هزار کیلوگرام مواد انفجاری و ماین‌های خودساز بشکه‌ای را در یک عراده موتر جابجا کرده بود تا از آن برای «فعالیت‌های تروریستی» خود در سه ولایت شمال استفاده کند.

ریاست عمومی امنیت ملی گفته است که طالبان این مواد انفجاری را از ولسوالی چهار بولک ولایت بلخ به ولسوالی «فیروز نخجیر» ولایت سمنگان انتقال می‌دادند تا در ساخت و ساز موتر بمب، واسکت‌های انتحاری و ماین‌های کنار جاده‌ای در ولایت‌های بغلان، کندز و سمنگان استفاده کنند.

نیروهای ریاست عمومی امنیت ملی این مقدار مواد انفجاری را از «دشت الاشه» ولسوالی حضرت سلطان ولایت سمنگان کشف کرده است. در پیوند به این قضیه یک نفر بازداشت شده است.

در اعلامیه‌ای که از سوی ریاست عمومی امنیت ملی، به نشر رسیده است، آمده است که گروه طالبان با عدم تعهدشان به تامین صلح در کشور، دست از «جنایات و فعالیت‌های تروریستی» برنداشته‌اند.

امنیت ملی گروه طالبان را متهم کرده است که با انجام کارهای این چنینی در صدد متشنج‌سازی فضا و صدمه زدن به روند صلح است.

گروه طالبان تاکنون در این مورد چیزی نگفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала