امریکا به هر شهروند مریض کرونا 1000 دالر می پردازد

© REUTERS / Jason Redmondامریکا کرونا ویروس
امریکا کرونا ویروس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر مالیه امریکا از پرداخت 1000 دالر کمک دولت امریکا غرض جبران خساره روانی به شهروندانش که در خانه کرانتین شده اند، خبر داده است.

به گزارش اسپوتنیک، استفان منوچین، وزیر مالیه امریکا در مصاحبه با فاکس بیزنس گفت: تصمیم کمک مالی توسط رئیس جمهور دونالد ترامپ گرفته شده است. در امریكا، به دلیل كرونا ویروس به علت سه هفته کرانتین 1000 دالر و 500 دالر به کودکان می پردازد.  

افزایش چشمگیر مبتلایان کرونا ویروس در امریکا - اسپوتنیک افغانستان
افزایش چشمگیر مبتلایان کرونا ویروس در امریکا

این وزیر همچنین اعلام نمود که کاخ سفید قصد دارد 500 میلیارد دالر برای پرداخت به شهروندان اختصاص دهد. این کار برای حمایت از اقتصاد ایالات متحده در وضعیت همه گیر مریضی انجام می شود. خاطر نشان شده است که اگر در سه هفته بحران فروکش نکند، شهروندان دوباره مبلغ 100 دالر را دریافت می کنند. در حال حاضر ، تخصیص بودجه با کنگره توافق می شود.

پیش از این گزارش شده بود که بیکاری ایالات متحده به دلیل همه گیر شدن کروناویروس می تواند به 20 درصد برسد. تاثیر عمومی ویروس بر اقتصاد ملی ممکن است از بحران سال 2008 بدتر باشد.

شیوع ویروس COVID-19، ناشی از نوع جدیدی از کرونا ویروس، اولین بار در اواخر دسامبر سال 2019 در ووهان چین ثبت شد. علائم آن شامل تب، خستگی و سرفه است. علاوه بر چین، در بیش از 100 کشور جهان، منجمله افغانستان علایم این ویروس مشاهده گردیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала