فاصله مجاز افراد با یکدیگر برای اجتناب از ابتلا به کرونا ویروس

© AP Photo / Anmar Khalil فاصله مجاز افراد با یکدیگر برای اجتناب از ابتلا به کرونا ویروس
   فاصله مجاز افراد با یکدیگر برای اجتناب از ابتلا به کرونا ویروس  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمند جاپانی حد مجاز فاصله میان افراد را برای جلوگیری از ابتلا به کرونا مشخص ساخت.

به گزارش اسپوتنیک، Sato Akihiro متخصص جاپانی که در سال 2018 یک دفترچه رهنما در مورد اقدامات افراد در شهر های بزرگ، هنگام شیوع بیماری های عفونی را فراهم نموده بود می‌گوید، ممنوعیت برگزاری رویدادها که در آنها به گونه مثال بیش از از 5 هزار شرکت کننده حضور داشته باشد، مفهومی ندارد، زیرا به گفته وی فاصله بین افراد از اهمیت بیشتری برخوردار است ، خواه این رویداد در بیرون از منزل انجام شود یا در داخل خانه.

 افزایش طلاق در چین به علت کرونا ویروس     - اسپوتنیک افغانستان
افزایش طلاق در چین به علت کرونا ویروس

وی می‌گوید نه تنها شمار افراد در این رویدادها، بلکه حد مجاز فاصله و جایی که در آن این مراسم برگزار شده است اهمیت دارد. در فضای باز امکان ابتلا کمتر است. مثلا اگر این مراسم در جاده باشد محدودیت در شمار افراد کدام معنی دارد. اگر فاصله میان افراد 1،5 تا 2 متر باشد، بهتر است. حتا اگر شمار کمی از مردم در یک اتاق کوچک دور هم جمع شوند امکان خطر بیشتر می‌شود، زیرا در اینصورت فاصله از نیم متر کمتر خواهد بود.

 به گفته متخصص در کشورهایی که ویروس کرونا در آنها شیوع پیدا کرده، از مردم خواسته می شود که از تماس های فیزیکی غیرضروری با دیگران خودداری کنند و از سفرهای غیرضروری هم بپرهیزند. یعنی در اجتماع از دیگران فاصله بگیرند.

در مرحله بعد، اگر کسی نشانه های بیماری COVID-19 را نشان دهد، باید خود را از دیگران جدا سازد یا "ایزوله" کند تا افراد سالم را به این بیماری مبتلا نکند.

ویروس کرونا با نام علمی (COVID-19) که اواخر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع یافت تاکنون 198 هزار و 517 نفر را در کل جهان مبتلا کرده است. از این تعداد، 82 هزار و 763 نفر بهبود یافته و 7 هزار و 988 نفر نیز جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند.

بیشتر کشور‌ها علی‌الخصوص کشور‌های اروپایی در پی شیوع گسترده ویروس کرونا، شرایط اضطراری اعلام کرده‌اند. در میان کشورهای اروپایی، ایتالیا بیشترین آمار مبتلایان و جان باختگان را دارد.

 هفته گذشته، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده بود که اروپا به کانون اصلی شیوع ویروس کرونا تبدیل شده و تقریباً در تمامی کشورهای اروپایی، موارد ابتلا به این ویروس شناسایی شده است.

شیوع ویروس کرونا به عنوان بیماری همه‌گیر جهانی، باعث اتخاذ تمهیدات مختلفی در سراسر دنیا شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала