Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

توقف لیگ‌ها بر وضعیت مصدومان تأثیر دارد؟

© Sputnik / Владимир Песня /  مراجعه به بانک تصاویر ورزشگاه تاتنهام
ورزشگاه تاتنهام - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چگونه توقف لیگ‌ها بر ستاره‌های آسیب دیده چون پوگبا، هری‌کین، هازارد... تأثیر خواهد گذاشت؟

به گزارش اسپوتنیک، فوتبال با وجود تمام وسایل حرفه‌ای در لیگ‌های اصلی اروپا که حداقل تا ابتدای ماه آینده به دلیل همه‌گیری کروناویروس به حالت تعلیق درآمده، وارد فاز ناشناخته بزرگی شده است.

لیگ برتر و همتایان آنها در چند کشور تا زمانی که ویروس کشنده تحت کنترل باشد در حالت توقف قرار دارند و در مورد چگونگی پایان فصل باید به سؤالات زیادی پاسخ داده شود. اما برای آن دسته از فوتبالیست‌هایی که پیش از این مصدوم شده‌اند، این توقف فُرصتی بالقوه برای تکمیل دوره نقاهت و توانبخشی شان خواهد بود تا به میادین برگردند؟

"اسپورت‌میل" نگاهی به برخی از ستاره‌هایی که در حال حاضر مصدوم هستند انداخته که چقدر نزدیک به بازگشت هستند و چه اتفاقی می‌تواند در آینده رخ دهد.

 

پل پوگبا (منچستر یونایتد)

هافبک فرانسوی در دیدار برگشت نزدیک تر می‌شد و اکثر فصل را با مصدومیت مچ پا  از دست داد.

پوگبا آخرین‌بار در روز باکسینگ‌دی برای یونایتد بازی کرد اما پس از آن عمل جراحی مچ پا را انجام داد و از آن پس توانبخشی آهسته و پایدار را پشت سر گذاشته و برخی از وقت خود را در زمین‌های گرم دبی گذراند.

سرمربی منچستریونایتد اوله‌گونر سولسشایر هفته گذشته اظهار داشت که پوگبا در بازگشت به تمرین با این انتظار که او در اوایل ماه آینده پس از استراحت بازگردد، در حال تمدید است.

مطمئناً اکنون هیچ کس نمی‌داند چه موقع لیگ برتر و لیگ یوفا اروپا از سر گرفته می‌شوند تا پوگبا بتواند بازسازی خود را بدون هیچ گونه مسابقه‌ای برای مدتی ادامه دهد.

 

مارکوس رشفورد (منچستر یونایتد)

ستاره گلزن و جوان یونایتد در بازی برگشت مرحله سوم جام حذفی برابر وولز در 15 جنوری آسیب دیدگی کمر را تشدید کرد و از آن پس بازی نکرده است.

راشفورد مدتی با مشکلات کمر دست و پنجه نرم کرده بود اما بعد از آن دچار شکستگی استرس مضاعف شد که نیاز به توجه فوری داشت.

انتظار در ابتدا این بود که این بازیکن 22 ساله باقی مانده فصل را از دست بدهد و یک تردید بالقوه برای رقابت‌های یورو 2020 انگلستان است.

اما سولسشایر ماه گذشته اظهار داشت که راشفورد می‌تواند قبل از پایان فصل برگردد، اگرچه اعتراف کرد که این امر "مشکوک" خواهد بود.

یونایتد در غیابش نسبتاً خوب مقابله کرده، با برگشت آنتونی مارسیال و خریدهای جنوری "برونو فرناندز" و "ادیون ایگالو" چشمگیر ظاهر شده اما اکنون به نظر می‌رسد که با شروع فوتبال، راشفورد می‌تواند دوباره خوب شود.

با این انتظار که یورو 2020 می‌تواند 12 ماه به تعویق بیفتد گرت ساوتگیت سرمربی انگلستان نیازی به نگرانی در مورد نبود یکی از مهاجمان اصلی خود ندارد.

 

هری کین (تاتنهام هاتسپور)

ما "هری‌کین" را ندیدیم که او با شکست 1-0 تاتنهام در ساوتهمپتون در روز سال نو در حالی که تاندون در رانش پاره شده بود، از زمین خارج شد.

در میان نتیجه نا امید کننده، هواداران اسپرز از دیدن کین در تمرین هفته گذشته احساس هیجان کردند زیرا این مهاجم در تمرینات و همچنین عبور و شوت توپ آزادانه حرکت کرد.

کین تاریخ بازگشت خود را "جایی بین شروع و اواسط اپریل" تعیین کرده بود اما اکنون به نظر می‌رسد که به تعویق می‌افتد.

با این حال، این اطمینان را فراهم می‌کند که کین احتمالاً قادر به بهبودی کامل خواهد بود بدون اینکه ژوزه مورینیو وسوسه شود که او را به عقب برگرداند و خطرات بعدی برای مصدومیت ایجاد کند.

باز هم احتمال تعلیق یورو به این معنی است که ساوت‌گیت مجبور نیست با بهترین مهاجم خود رقابت کند.

 

سون‌ هیونگ‌-مین (تاتنهام هاتسپور)

با تلاش اسپورز برای ادامه برنامه‌های آموزشی خود به صورت عادی بر خلاف تعدادی از باشگاه‌های لیگ برتر که در قرنطین قرار گرفته‌اند انتظار می‌رود که سونر از روز دوشنبه بازگردد.

این درحالی است که کوریای جنوبی پس از بازگشت از سئول دو هفته از زمین تمرین خارج شد و در آنجا تحت عمل جراحی روی ساعد شکسته قرار گرفت.

پس از پیروزی 3-2 اسپرس در استون ویلا در 16 فبروری، سون متحمل مصدومیت شد، بازی‌ای که او دو بار به ثمر رساند و تیم از آن زمان به بعد برنده بازی نشده است.

سون حتی اگر در جمع هم تیمی‌هایش باشد، پس از بازگشت به عمل حتی اگر وجود داشته باشد، تا حدودی باقی مانده است.

اگر فصل به جایی برسد که در مدت زمانی چند ماه از کار خود خارج شویم، بازگشت کین و سون به تناسب اندام باعث تغییر چشمگیر پویا برای اسپورز می‌شود که ناگهان شانس پایان دادن به فصل را با توجه به علاقه زیاد به خودشان تغییر می‌دهند.

 

آلیسون بکر (لیورپول)

دروازه بان شماره یک لیورپول از مصدومیت باسن بهبود می‌یابد و تا بعد از استراحت بازی‌های ملی احتمال بازگشت او به عمل نمی‌آمد.

متأسفانه عدم حضور کوتاه او در حالی که خطرات پر هزینه وی را برای لیورپول بدست آورده بود، اشتباه کرد زیرا در هفته گذشته از لیگ قهرمانان اروپا به اتلتیکو مادرید باخت و حذف شد.

حداقل تعلیق بازی به این معنی است که آدریان دیگر امتیاز آنها را نخواهد داد، هرچند که البته لیورپول در آستانه پیروزی در مسابقات قهرمانی لیگ برتر خود پس از 30 سال است.

 

تام آبراهام (چلسی)

ابراهام پیشکسوت‌برتر چلسی برای چندین بازی با مصدومیت مچ پا دست و پنجه نرم کرده بود تا اینکه برای بازی‌های اخیر لیگ برتر خود برابر بورنموث و اورتون مجبور به حضور در حاشیه شد.

فرانک لمپارد گفته بود که او انتظار دارد که ابراهام تا پایان ماه مارچ برگردد اما ارائه یک بازه زمانی دقیق برای بهبودی وی مشکل بود.

حالا آبراهام می‌تواند تا زمانی که نیاز دارد با پیگیری چلسی برای حضور در لیگ قهرمانان اروپا، بسیار آینده را قابل پیش بینی آماده کند.

 

ادن هازارد (رئال مادرید)

این به دنبال همه دنیا بود که گویا ادن هازارد که در شکست حیرت‌انگیز رئال‌مادرید از لوانته در اواخر ماه گذشته مچ پا را شکست، از پشت در فصل 2019-20 را دیده بود.

اما با توجه به احتمال زیاد فصل بعدی که در اواخر سال برگزار می‌شود، هنوز هازارد می‌تواند در فشار رئال برای کسب عنوان لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا تأثیر بگذارد.

همچنین این احتمال وجود داشت که یکی از بهترین بازیکنان این قاره اروپا یورو 2020 را برای بلجیم از دست بدهد اما به نظر می‌رسد که اکنون ما از این احتمال غافل می‌شویم.

توجه داشته باشید، ممکن است مشکل از هازارد برای شکل دادن از زمان انجام حرکت به سمت برنابئو در تابستان گذشته حل نکند.

 

لوئیس سوارز (بارسلونا)

بنا بر گزارش‌ها، سوارز پس از انجام عمل جراحی زانو در ماه جنوری برای بازگشت به بارسلونا نزدیک شد تا یک مشکل مداوم در منیسک را برطرف کند.

در آن زمان، اروگوئه با شش ماه در حاشیه روبرو شد و وی را برای ادامه کارزار انتخاب كرد. اما گزارش‌ها در روزنامه اسپانیایی "دیاریو آ اس" آخر هفته حاکی از این بود که سوارز می‌توانست تا ماه اپریل دوباره به زمین برگردد اگر فقط برخی از بازی‌ها وجود داشت.

در رقابت‌های قهرمانی لالیگا با رئال‌مادرید اگر لیگ بعداً در تابستان به پایان برسد، بارسا مطمئناً با سلاح باز از سوارز استقبال می‌کرد.

 

عثمان دمبله (بارسلونا)

اوضاع مشابهی در نیو کمپ با دمبله است که پس از پاره شدن همسترینگش (در ماه فبروری) حداقل 5 ماه از میادین به دور شد.

با وجود عقب افتادگی در خارج از پنجره نقل و انتقالات مشخص شده، بارسلونا به این نتیجه رسیده است كه در نتیجه یك مهاجم اضطراری (مارتین بریتوایت) را خریداری كند.

اما به احتمال زیاد بریتوایت برای مدتی به سه بازی بارسلونا اضافه نخواهد شد و احتمالاً با شروع مجدد لیگ اسپانیا، دمبله و سوارز دوباره مناسب خواهند بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала