علائم ویروس کرونا در شماری از نیروهای آمریکایی در افغانستان

© AFP 2023 / Romeo Gacadجنگ آوران نامرئی امپراطوری امریکا
جنگ آوران نامرئی امپراطوری امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک عضو کنگره آمریکا گفته است که علایم ویروس کرونا COVID-19 در نزد شماری از سربازان آمریکایی مستقر در افغانستان مشاهده شده، اما تا کنون آزمایش طبی برای تشخیص کرونا روی این سربازان انجام شده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از وبسایت نظامی «Military.com»، مارک پوکان، نماینده دموکرات کنگره آمریکا گفته است که چندین سرباز آمریکایی در افغانستان علایم شبیه آنفولانزا را تجربه کرده‌اند، اما نتایج آزمایش آنفولانزای آنان منفی بوده است.

آقای پوکان همچنان گفته است نگرانی‌هایی از ابتلای سربازان آمریکایی که در فاصله‌ی 75 مایلی از ایران، جایی که کرونا در حال گسترش است، وجود دارد. او گفته است که توسط یکی از اعضای فامیل سربازان آمریکایی از این مسأله آگاه شده است.

این عضو کنگره آمریکا بدون مشخص‌کردن پایگاه نظامی در افغانستان، افزوده است: «این خیلی بد است اگر ما برای سربازانی که در نزدیکی ایران قرار دارند، مراقبت‎های صحی مناسبی را ارایه نکنیم.»

کروناویروس - اسپوتنیک افغانستان
کرونا بیرحم ترین ویروس در 100 سال اخیر

مارک پوکان در عین حال گفته است که تا کنون از سوی وزارت دفاع آمریکا پاسخی مبنی بر فرستادن یا نفرستادن کیت‌های تشخیص‌کننده‌ی ویروس کرونا به پایگاه‌های سربازان آمریکایی در خارج از این کشور «آمریکا» دریافت نکرده است.

امریکا در حال حاضر بیش از 12 هزار نیرو در افغانستان دارد. مأموریت این نیروها آموزش و مشوره‌دهی به نظامیان افغان و حمایت از آنان در برخی از عملیات پیچیده‌ی نظامی است.

ویروس کرونا در افغانستان از تاریخ پنجم حوت به این طرف شیوع پیدا کرده است. این ویروس نخست از ایران وارد شهر هرات شد. از آن زمان تا کنون ابتلای 10 نفر (پنج نفر در هرات، سه نفر در سمنگان، یک نفر در کاپیسا و یک نفر دیگر در ولایت بلخ) از سوی وزارت صحت تأیید شده است.

نتایج آزمایش طبی 171 مورد مشکوک به ویروس کرونا منفی ثابت شده و از 52 مورد مشکوک دیگر تا کنون تشخیص نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала