احزاب سیاسی: حکومت روند گفتگوهای صلح را در انحصار خود گرفته است

© Photo / ARGاحزاب سیاسی: حکومت روند گفتگوهای صلح را در انحصار گرفته است
احزاب سیاسی: حکومت روند گفتگوهای صلح را در انحصار گرفته است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
برخی از جریان های سیاسی و احزاب می گویند که حکومت در مورد هیئت گفتگو کننده طالبان با آنان مشوره نکرده و می خواهد این روند را در انحصار خود داشته باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، حکومت در روند صلح نتوانسته است که اعتمادی از جریان های سیاسی و چهره های با نفوذ را بدست آورد.

شماری از سیاسیون ادعا دارند که حکومت افغانستان با سیاست های انحصارگرایانه می خواهد روند صلح را در انحصار خود داشته باشد.

فضل الهادی وزین، معاون نخست گلبدین حکمتیار می گوید: "یک هییت همه شمول و از تمام اقشار جامعه نماینده گی کند و هییت فرستاده شود از تمام دست آوردها پشتیبانی کرده بتواند".

طالبان: تاخیر و بهانه‌جویی در گفتگوهای صلح، به پایان جنگ کمک نخواهد کرد  - اسپوتنیک افغانستان
طالبان: تاخیر و بهانه‌جویی در گفتگوهای صلح، به پایان جنگ کمک نخواهد کرد

عزیز ستانکزی کارشناس سیاسی می گوید: "مشوره ی با ما صورت نگرفته است و ارگ می خواهد پروسه صلح را در انحصار خود داشته باشد".

رقیب اصلی ارگ که مدعی ریاست جمهوری است اما می گوید که به هیچ کسی اجازه نمی دهد که به گونه خودسرانه وارد مذاکرات صلح با طالبان شوند. آنان می افزایند که هیئت را آماده کردن که به زودی در گفتگوهای بین الافغانی شرکت خواهند کرد.

امید میثم، معاون سخنگوی داکتر عبدالله عبدالله، گفته است: “تلاش ما این است به نماینده گی از مردم افغانستان که یک هییت فراگیر و همه شمول نهایی شود تا بتواند در روند مصالحه که نیاز اجماع ملی و سیاسی که ضرورت است ممثل آن اجماع باشد".

این در حالی که رئیس جمهور غنی در مراسم سوگنداش گفته بود که هیئت مذاکره کننده را روز سه شنبه هفته معرفی می کند، اما با گذشت دو روز هنوز این هیئت از سوی رئیس جمهور غنی معرفی نشده است و گفتگوهای بین الافغانی به تعویق افتاده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала