پدرام در واکنش به اظهارات پمپئو/ نه از آمریکا می‌ترسیم و نه فریب آن را می‌خوریم

© Photo / Dr. Latif Pedram fbلطیف پدرام، نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان
لطیف پدرام، نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
«لطیف پدرام» رهبر حزب کنگره ملی افغانستان به دخالت اخیر وزیر امور خارجه آمریکا در امور داخلی افغانستان واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، رهبر حزب کنگره ملی افغانستان در واکنش به اظهارات اخیر مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده درباره مخالفت آمریکا با ایجاد حکومت موازی در افغانستان و استفاده از زور برای حل مسایل سیاسی، در صفحه فیسبوک خود نوشت: جالب است، رژیمی که جز ادبیات و منطق زور، تجاوزگری و اشغالگری، هیچ صلح و خیر و حق بشری و عدالتی را به رسمیت نمی‌شناسد، دیگران را حتی از انجام یک حرکت مدنی برای دفاع از حق و حقوق مسلم خود بر حذر می‌دارد و در واقع تهدید می‌کند.

Директор Центрального разведывательного управления Майк Помпео - اسپوتنیک افغانستان
پمپئو: آمریکا مخالف ایجاد دولت موازی در افغانستان است

پدرام گفت: «اراده و قصد شوم آمریکا و عشقش به سلطه گری برای ما مثل آفتاب روشن شده است؛ نه فریب آمریکا را می‌خوریم و نه از آن می‌ترسیم. آنها هیچ غلطی نمی‌توانند انجام دهند».

رهبر حزب کنگره ملی افغانستان افزود: «پمپئو و دولتش اگر برای حق و عدالت و مدنیت و اراده آزاد مردمان احترام قائل بودند، غنی را با استفاده از زور و اجبار رئیس مملکت ما اعلام نمی‌کردند.»

پدرام اضافه کرد: «آدم عاقل از یک سوراخ مار دو بار گزیده نمی‌شود. دیگر نیت، اراده و قصد شوم آمریکا و عشقش به سلطه‌گری، به شوونیست‌ها و مزدورانش برای ما مثل آفتاب روشن شده است. نه فریب آمریکا را می‌خوریم و نه از آن می‌ترسیم. اگر مردم اراده کنند، چنان که دیروز در کاخ سپیدار اراده و آزادگی نشان دادند به قول یکی از بزرگان: آمریکا، هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.»

قابل ذکر است که اشرف غنی و عبدالله عبدالله، دو رقیب انتخابات ریاست جمهوری افغانستان روز گذشته در مراسم های جداگانه و همزمان به عنوان رئیس جمهور مراسم تحلیف برگزار کردند. وزیر خارجه آمریکا پس از آن در صفحه توئیتر خود نوشت:  آمریکا از یک دولت متحد و واحد در افغانستان حمایت می کند و مخالف تشکیل هرگونه حکومت موازی و استفاده از زور برای حل اختلافات سیاسی است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала