در نتیجه حملات طیارات بدون سرنشین ترکیه دو سامانه دفاع هوایی سوریه آسیب دید

© Fotolia / Fflyدر نتیجه حملات طیارات بدون سرنشین ترکیه دو سامانه دفاع هوایی سوریه آسیب دید
در نتیجه حملات طیارات بدون سرنشین ترکیه دو سامانه دفاع هوایی سوریه آسیب دید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که حملات طیارات بدون سرنشین ترکیه دو سامانه دفاع هوایی سوریه را آسیب‌ پذیر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که در نتیجه حملات طیارات بدون سرنشین ارتش ترکیه دو سامانه دفاع هوایی سوریه آسیب دیده است، و درعین حال گفته است که ساخت و ساز آنها در حال تمام شدن است.
یادآور می‌شویم که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه پس از سفر از مسكو، به خبرنگاران گفته است که توافق روسیه و ترکیه در مورد ادلب مزایای چشمگیری به همراه خواهد داشت.
روزنامه حریت ترکیه به نقل از اردوغان می‌نویسد: این (توافق) مرزهای کشور ما را از حملات رژیم سوریه و حملات تروریستی محافظت می‌کند، راه را برای تثبیت و عادی سازی در منطقه ادلب هموار می‌کند، از ارتش ما که در آنجا مستقر است و همچنین غیر نظامیان محافظت می‌کند.
رهبران روسیه و ترکیه در رابطه با وخیم تر شدن اوضاع در استان ادلب سوریه، در مسکو مذاکراتی برگزار کردند که در نتیجه آن بر روی یک سند مشترک توافق کردند.
قابل یادآوری که این توافق نامه نکات زیر را شامل می شود: پایان همه عملیات جنگی در امتداد خط تماس موجود بین نیروها از نیمه شب 6 مارچ. روسیه و ترکیه یک کریدور امنیتی شش کیلومتری در شمال و جنوب بزرگراه M4 در سوریه ایجاد می‌کنند. روسیه و ترکیه از 15 مارس، گشت زنی های مشترک خود را در امتداد بزرگراه M4 آغاز می کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала