انتشار کرونا ویروس به بیش از 100 کشور جهان

© AP Photo / Xiong Qi / Xinhuaانتشار کرونا ویروس به بیش از 100 کشور جهان
انتشار کرونا ویروس به بیش از 100 کشور جهان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آخرین گزارشات از کرونا ویروس حاکیست که در حال حاضر این ویروس کشنده به بیش از 100 کشور جهان انتشار یافته است.

به گزارش اسپوتنیک،  شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا در جهان به بیش از 105 586, نفر رسید. این در حالی است که تاکنون بیش از 3600 نفر نیز در کشور‌های مختلف جان خود را به دلیل ابتلا به بیماری «Covid-19» از دست داده‌اند.

شمار قربانیان کرونا در چین در روزهای اخیر کاهش یافته؛ بطوری که کمیسیون بهداشت ملی چین نیز اخیرا  اعلام کرده بود ظرف 24 ساعت  3 610افراد مبتلا ثبت شده‌اند  که از این جمله  70 تن جان خود را از دست داده و 44 نفر تازه به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

کرونا ایتالیا - اسپوتنیک افغانستان
ایتالیا در سطر اول مرگ کرونا قرار گرفت

بیشترین میزان قربانیان نوع جدید ویروس جدید کرونا پس از چین در کشورهای ایتالیا، ایران و کوریای جنوبی به ثبت رسیده است.

در روسیه 17 مورد ابتلا به کرونا ویروس ثبت شده که از این تعداد 2 مورد شهروندان چین، 14 مورد شهروندان روسی که از ایتالیا بازگشتند و یک مورد دیگر شهروند ایتالیایی می‌باشند. یک تن از مبتلایان روس قبلاً از بیمارستان مرخص شده اند.

تخمین زده می‌شود که 65 میلیون نفر در دو کشور چین و ایتالیا در قرنطینه به سر می‌برند. دولت چین از حدود شش هفته پیش تاکنون برای مقابله با شیوع ویروس جدید کرونا مناطقی از این کشور از استان هوبئی را قرنطینه کرده است.

ایتالیا نیز مناطق شمالی این کشور را که شامل شهرهای میلان و ونیز هم می‌شود قرنطینه کرده است.

گفتنی است که اواخر سال 2019 شیوع ویروس کرونا از شهر ووهان چین آغاز شد و هنوز درمان قطعی برای آن پیدا نشده است. چین با اعلام اینکه توانسته است رشد سریع این ویروس را متوقف کند، ولی با اختلاف فاحشی نسبت به سایر نقاط جهان و با بیش از 80 هزار مبتلا به ویروس کرونا، همچنان با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала