افزایش خطر کرونا در افغانستان با اخراج اجباری 50 هزار افغان از ایران

© Photo / F Fافزایش خطر کرونا در افغانستان با اخراج اجباری 50 هزار افغان از ایران
افزایش خطر کرونا در افغانستان با اخراج اجباری 50 هزار افغان از ایران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر صحت عامه افغانستان می‌گوید که بیش از 50 هزار شهروند افغانستان در دو هفتۀ گذشته از ایران برگشت کرده که خطر شیوع ویروس کرونا را در کشور بسیار بالا برده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از یک، فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه، امروز پنجشنبه 15 حوت، در یک نشست خبری از گسترش شیوع ویروس کرونا در ایران و اخراج اجباری مهاجران افغانستان به گونۀ دسته جمعی از سوی ایران، ابراز نگرانی کرد.

او گفت: «باوجود این‌که وزارت صحت عامه تدابیر جدی را برای پیش‌گیری از این ویروس گرفته است؛ اما گسترش شیوع ویروس کرونا در ایران، افغانستان را به خطر جدی سرایت این ویروس مواجه کرده است. در دو هفتۀ گذشته بیش از 50 هزار افغان از ایران به افغانستان برگشت کرده است».

وزیر صحت عامه افزود که روزانه سه الی پنج هزار نفر از ایران به افغانستان می‌آیند.

آقای فیروز همچنان گفت که امارات متحد عرب 50 هزار کیت برای تشخیص ویروس کرونا به افغانستان کمک کرده است.

او از مردم خواست که برای پیش‌گیری از آلوده شدن به ویروس کرونا، از دست دادن، روبوسی، اشتراک در تجمعات خودداری کنند.

وزیر صحت عامه بر مبارزه با فساد اداری در این وزارت تاکید کرده گفت که 60 دوسیه متهم به فساد را به دادستانی معرفی کرده و نیز 24 مارکیت عمده فروشی دوا، 100 دواخانه و 56 مرکز صحی را به دلیل تخلفات کاری بسته کرده است.

بیماری جدید کرونا با نام علمی «کووید-19» از دی ماه گذشته در ووهان چین شیوع یافت و از همان زمان تاکنون به بیش از 70 کشور جهان سرایت کرده است و همچنان با قدرت به پیش می تازد. شمار کل مبتلایان به این بیماری تا روز گذشته 89 هزار و 806 مورد گزارش شده است که از این تعداد، 45 هزار و 632 نفر بهبود یافته و 3 هزار و 69 نفر جان باخته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала