کابلوف: اعلامیه طالبان درمورد ختم آتش‌بس برای خارجی‌ها اعمال نمی‌شود

© Sputnik / Владимир Астапкович /  مراجعه به بانک تصاویر کابلوف: اعلامیه طالبان درمورد ختم آتش‌بس برای خارجی‌ها اعمال نمی‌شود
کابلوف: اعلامیه طالبان درمورد ختم آتش‌بس برای خارجی‌ها اعمال نمی‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئيس اداره دوم آسیایی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که اعلامیه طالبان مبنی بر ختم آتش‌بس، برای نیروهای خارجی اعمال نمی‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئيس جمهور روسیه برای افغانستان و رئیس اداره دوم آسیایی وزارت امور خارجه روسیه امروز (سه شنبه، ۳ مارچ) در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: "جنبش طالبان هیچ مسوولیتی در قبال توقف جنگ با نیروهای حکومتی به عهده نگرفته است. آنها با اصرار امریکایی‌ها یک هفته برای استراحت گرفتند که مراعات شد، لذا اینجا هیچ نقضی وجود ندارد".

وی افزود که بر آزادی پنج هزار زندانی طالبان، تاکید شده است.

مسکو: امریکا از سازمان ملل خواستار لغو تحریم‌ها علیه طالبان شده است - اسپوتنیک افغانستان
مسکو: امریکا خواستار لغو تحریم‌های سازمان ملل علیه طالبان شده است

کابلوف گفت: "بالاخره امریکایی‌ها امضا کردند که تمام تلاش شان را می‌کنند تا این کار الی ۱۰ مارچ صورت بگیرد، اشرف غنی اعلام کرده است که او هیچ مسوولیتی در این قبال ندارد. طبعا که این باعث ناراحتی طالبان شد، و آنها در جواب اعلامیه صادر کردند که آتش‌بس موقت را ادامه نمی‌دهند و برای جنگ با نیروهای حکومتی آزاد می‌باشند و این برای امریکایی‌ها و دیگر نیروهای خارجی اعمال نمی‌شود".

قابل ذکر است که روز شنبه (۱۰ حوت) طی یک مراسم تشریفاتی در پایتخت قطر، ایالات متحده امریکا و گروه طالبان نخستین توافقنامه شان را پس از ۱۸ سال جنگ، به امضا رسانیدند.

براساس این توافقنامه، نیروهای خارجی باید در جریان ۱۴ ماه از افغانستان خارج شوند و مذاکرات بین‌الافغانی پس از تبادله زندانیان در ماه مارچ برگزار شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала