کرونا با بدن چه می‌کند؟ نتایج کالبد شکافی نخستین قربانی کرونا ویروس

CC BY 2.0 / NIAID-RML / کرونا با بدن چه می‌کند؟ نتایج کالبد شکافی نخستین قربانی کرونا ویروس منتشر شد
کرونا با بدن چه می‌کند؟ نتایج کالبد شکافی نخستین قربانی کرونا ویروس منتشر شد   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کروناویروس جدید که یک بیماری تنفسی مرگبار است، علاوه بر ریه‌ها، آیا سایر اندام‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد؟

به گزارش اسپوتنیک، چین نتایج کالبد شکافی نخستین قربانی کرونا ویروس را همگانی ساخت. خاطر نشان می‌گردد که ویروس از همه نخست، اعماق دستگاه تنفسی  و آلوئول ريوي را تحت تأثیر قرار می‌دهد و این امر منجر به پنومونی «ذات الریه» می‌شود.

 در اکثر مبتلایان، ویروس COVID-19در ریه‌ها آغاز و در همانجا پایان می‌یابد زیرا کروناویروس‌ها نیز همچون آنفولانزا در رسته بیماری‌های تنفسی هستند. نشانه های روشن از آسیب به سایر بافت ها و اندام‌ها یافت نشده است.

درمان سه بیمار مبتلا به ویروس کرونا در ایتالیا با داروهای ایدز  - اسپوتنیک افغانستان
درمان سه بیمار مبتلا به ویروس کرونا در ایتالیا با داروهای ایدز

این ویروس‌ها معمولاً از طریق قطرات تنفسی ناشی از عطسه یا سرفه انتشار می‌یابند که می‌تواند ویروس را به هرکسی که در تماس نزدیک با فرد آلوده است. ویروس کرونا می تواند باعث بروز اختلالات تنفسی شدید و عفونت حاد ریوی شود. ابتلا به این ویروس ابتدا با تب و سپس سرفه‌های خشک خود را نشان می‌دهد. اکثر افرادی که به این ویروس مبتلا می‌شوند طی دو هفته سلامتی کامل خود را به دست می‌آورند؛ دقیقا مانند بهبودی پس از ابتلا به ویروس آنفولانزا.

یادآوری می‌کنیم که نخستین قربانی این ویروس خطرناک و مرگبار مرد 85 ساله  بود که در ماه جنوری در پی سکته مغزی در بیمارستانی در چین درگذشت. بر اساس آخرین آمارها، در کل حدود 83 هزار نفر در جهان به نوع جدیدی از کرونا ویروس آلوده شده اند. از این تعداد، بیش از 2.8 هزار نفر فوت کردند و بیش از 36.5 هزار نفر نیز درمان شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала