آمادگی ناروی برای میزبانی از گفت و گوهای صلح افغانستان

© فیسبوک عبدالله آمادگی ناروی برای میزبانی از گفت و گوهای صلح افغانستان
آمادگی ناروی برای میزبانی از گفت و گوهای صلح افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون وزارت امور خارجه کشور شاهی ناروی از آمادگی این کشور برای میزبانی گفت و گوهای صلح افغانستان خبر داد.
همکاری ناتو با افغانستان تا برقراری صلح و ثبات  - اسپوتنیک افغانستان
همکاری ناتو با افغانستان تا برقراری صلح و ثبات

به گزارش اسپوتنیک، ریاست اجراییه افغانستان نوشت: دکتور عبدالله عبدالله رییس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان قبل از ظهر امروز (شنبه ۱۰ حوت ۱۳۹۸) با آقای اودن هالورسن معاون وزارت امور خارجه کشور شاهی ناروی در دفتر کارش در قصر سپیدار ملاقات کرد.

رییس اجراییه افغانستان در این ملاقات از کمک‌های همیشگی ناروی برای افغانستان و از تشریف آوری آقای هالورسن در این روز مهم به کابل تشکر و قدردانی کرد.
رییس اجراییه در ادامه صحبت‌های خود تاکید کرد، که صلح از اولویت‌های حکومت و مردم افغانستان است و امضای توافق‌نامه میان امریکا و طالبان نخستین گام در این راه به شمار می‌رود. رییس اجراییه همچنان افزود که آماده است برای موفقیت این روند همکاری همه جانبه نماید و از تمام طرف‌ها خواست از این فرصت استفاده نمایند.

سپس، معاون وزیر خارجه ناروی با تشکر از رییس اجراییه افغانستان گفت، که آمده است تا در این روز مهم در کنار مردم افغانستان باشد و کشورش مانند همیش آماده است تا از مذاکرات صلح بین الأفغانی میزبانی نماید.
هالورسن ابراز امیدواری نمود که همه طرف‌ها با تدبیر با تحولات برخورد نمایند و از فرصت ایجاد شده برای صلح استفاده نمایند. وی همچنان از ادامه کمک‌های کشورش برای افغانستان اطمینان داد.

پیش از این، یکتن از نمایندگان طالبان در قطر گفته بود، که پس از امضای توافق نامه صلح با امریکا با نمایندگان دولت افغانستان گفت و گوی مستقیم را مشروط بر آزادی پنج هزار اسیرانش آغاز می کند.

یادآوری می کنیم، که قرار است امروز توافق نامه صلح میان امریکا و گروه طالبان در دوحه قطر امضا شود. در زمان امضای این توافق نامه میان امریکا و طالبان، نمایندگان ده ها کشور حضور پیدا خواهند کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала