وزارت صحت: نتیجه آزمایش طبی 10 واقعه مشکوک به کرونا منفی ثابت شد

© وزارت صحتوزارت صحت: نتیجه آزمایش طبی 10 واقعه مشکوک به کرونا منفی ثابت شد
وزارت صحت: نتیجه آزمایش طبی 10 واقعه مشکوک به کرونا منفی ثابت شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نتیجه آزمایش طبی ده مورد ویروس کرونا که در هرات، بغلان، کابل و غور ثبت شده بود، منفی ثابت شده است.

به گزارش اسپوتنیک، وحیدالله مایار، سخنگوی وزارت صحت عامه افغانستان اعلام کرده است که نتیجه آزمایش طبی 10 مورد ویروس همه‌گیر چینایی (کرونا) در هرات، بغلان، کابل و غور ثبت شده بود، منفی ثابت شده است.
وحیدالله مایار، سخنگوی وزارت صحت عامه می‌گوید که نتیجه بررسی‌ و آزمایش‌های طبی نُه مورد مشکوک و تازه دیگر که در هرات ثبت شده است، روز شنبه، 29 فبروری، مشخص خواهد شد.

  ثبت یک واقعه مشکوک دیگر ابتلا به کرونا در هرات    - اسپوتنیک افغانستان
ثبت یک واقعه مشکوک دیگر ابتلا به کرونا در هرات

وزارت صحت‌عامه، می‌گوید که ویروس کرونا از ایران به افغانستان انتقال یافته‌است. فردی که به این ویروس درهرات مبتلا است، اخیرأ به شهر قُم ایران سفر داشته‌است – شهری که برای نخستین‌بار گواۀ شیوع ویروس کرونا در ایران بود.
بربنیاد گزارش رسانه‌ها، تاکنون 22 تن در نتیجۀ این ویروس در شهرهای مختلف ایران جان‌های شان را از دست داده‌اند. دو رویداد مثبت این ویروس در پاکستان نیز گزارش داده شده‌است.
در پی ثبت نخستین رویداد مثبت کرونا در هرات، افغانستان رفت و آمد به ایران را متوقف کرد؛ اما این روند تنها برای مدت کوتاهی اعمال شد و رفت و آمد دوباره ازسر گرفته شد.
در همین حال، وزارت بهداشت روسیه از شهروندان خود خواست تا از مسافرت به کشورهای چین، کوریای جنوبی، ایران، ایتالیا همه کشورهای درگیر با ویروس کرونا خودداری کنند.
یادآوری می کنیم، که مقام های چینایی در 31 دسمبر سال 2019 از شیوع سینه بغل/پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور(ولایت هوبئی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده و گفتند که این یک ویروس جدید است. سازمان بهداشت جهانی گسترش این بیماری را از فوریت هایی با اهمیت بین المللی تشخیص و نام رسمی این بیماری را - COVID-19 گذاشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала