نزدیک به 4500 نفر در جهان به ویروس کرونا گرفتار اند

© Photo / World Health Organization (WHO)نزیک به 4500 نفر در جهان به ویروس کرونا گرفتار اند
نزیک به 4500 نفر در جهان به ویروس کرونا گرفتار اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مدیر کل سازمان بهداشت جهانی می گوید که بدون کشور چین در 49 کشور نزدیک به 4351 نفر به ویروس کرونا گرفتار اند.

به گزارش اسپوتنیک، تدرو اذان قبیسیوس، مدیرکل سازمان بهداشت جهانی می گوید که در 49 کشور جهان بدون از چین نزدیک به 4351 نفر به ویروس کرونا مبتلا اند و از این میان 67 نفر فوت شده است.

به گفته رئیس این سازمان، در طی 24 ساعت گذشته، تنها در چین 329 مورد عفونت گزارش شده است و این" پایین ترین سطح در یک ماه." می باشد.

اولین مورد ویروس کرونا در ایسلند به ثبت رسید - اسپوتنیک افغانستان
اولین مورد ویروس کرونا در ایسلند به ثبت رسید

در 31 دسامبر، مقامات چین، سازمان بهداشت جهانی را از شیوع ذات الریه ناشناخته در ووهان، استان هوبی آگاه کردند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را کرونا ویروس جدید شناسایی کردند. کرونا ویروس‌، خانواده گسترده‌ای از ویروس‌ها و زیر مجموعۀ "کرونا ویریده" هستند که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری‌های شدیدتری همچون سارس، مرس و کووید 19 را شامل می‌شود. کروناویروس‌ها نخستین‌بار در سال 1965 کشف شدند و مطالعه روی آن‌ها به‌طور مداوم تا اواسط دهه 1980 ادامه داشت. این بیماری که یک ماه پیش در استان ووهان کشور چین به شکل انسانی سرایت کرده است، برای نخستین بار در حدود یک هفته پیش در ایران، ایتالیا، فرانسه و چند کشور دیگر نیز مشاهده شد. به گفته متخصصان علوم پزشکی از هر 100 بیمار مبتلا به ویروس کرونا، دو نفر (به طور تقریبی) در معرض خطر مرگ قرار می گیرند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала