ممنوعیت خوردن سگ و پشک در شهر شنژن چین

© Photo / Photo by Daniel Tuttle on Unsplashممنوعیت خوردن سگ و پشک در شهر شنژن چین
ممنوعیت خوردن سگ و پشک در شهر شنژن چین  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقام های شهر شنژن چین در پی گسترش ویروس کرونا مصرف گوشت سگ و پشک را ممنوع اعلام خواهند کرد.
در روی کدام اشیا ویروس کرونا بیشتر زنده می ماند؟ - اسپوتنیک افغانستان
در روی کدام اشیا ویروس کرونا بیشتر زنده می ماند؟

به گزارش اسپوتنیک، مسئولان محلی به روزنامه «شنژن اسپشیال زون دیلی» گفته‌اند، که «لیست سیاه» با جزئیات از جانوران ممنوعه منتشر نکرده‌اند چرا که هزاران گونه جانوری وحشی توسط مردم چین خورده می‌شوند و طاقت‌فرسا و بلکه غیرممکن خواهد بود که بتوان فهرستی جامع از همه آنان تهیه کرد.

این مقامات گفته‌اند، که بنابر قانون جدید، مصرف ۹ گوشت شامل گوشت خوک، گوسفند، مرغ، ماهی‌ و غذاهای دریایی مجاز شمرده خواهد شد و مصرف گوشتی به جز آن‌ها جریمه‌ای معادل ۲۰ هزار یوان (معادل حدود ۲.۸۰۰ دالر) خواهد داشت.

چین بزرگترین مصرف کننده گوشت سگ در جهان به شمار می‌رود و سالانه ۱۰ تا ۲۰ میلیون سگ در این کشور برای طبخ خوراک کشته می‌شوند. استفاده از گوشت این حیوان، سنتی هزاران ساله در چین محسوب می‌شود و سابقه آن دست‌کم تا سال ۵۰۰ پیش از میلاد می‌رسد.

این امر در مورد گوشت پشک‌ها نیز با شدت کمتری صادق است. پیش‌تر خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده بود که تنها در ولایت گوانگ‌دونگ در جنوب شرق چین روزانه حدود ۱۰ هزار گربه به مصرف غذایی می‌رسند.

لایحه جدید پس از آن اعلام می‌شود که روز دوشنبه کنگره ملی خلق چین هرگونه مصرف و تجارت حیوانات وحشی را ممنوع اعلام کرد.

یادآوری می کنیم، که مقام های چینایی در ۳۱ دسمبر سال ۲۰۱۹ از شیوع سینه بغل/پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور(ولایت هوبئی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده و گفتند که این یک ویروس جدید است. سازمان بهداشت جهانی گسترش این بیماری را از فوریت هایی با اهمیت بین المللی تشخیص و نام رسمی این  بیماری را - COVID-۱۹ گذاشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала