دیروز بیش از 51 سرباز ترکیه کشته و زخمی شدند

© REUTERS / Murad Sezerنیروهای ترکیه
نیروهای ترکیه  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بیش از 30 سرباز نیروهای ترکیه دیروز در ادلب سوریه کشته و عده زیادی نیز زخمی شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، انقره خبر داده است که تعداد تلفات جانی ناشی از حملات هوائی سوریه در ادلب به 33 نفر رسیده است.

تعداد تلفات نیروهای ترکیه هر بار بیشتر و بیشتر می گردد، قبلاً اخبار گردیده بود که تعداد تلفات 22 نفر میباشد، بعداً 29 سرباز. در این ارتباط رجب اردوغان جلسه اضطراری امنیت را دایر نمود و تصمیم گرفته شد که به نیروهای سوریه پاسخ داده شود.

وزارت دفاع روسیه در مورد حملات سوریه علیه ارتش ترکیه سخن گفت - اسپوتنیک افغانستان
وزارت دفاع روسیه در مورد حملات سوریه علیه ارتش ترکیه سخن گفت

آژانس اناتولی ترکیه خبر داده است که در اثر حمله هوائی در ادلب 33 سرباز ترکی کشته شده اند. قبلاً اخبار گردیده بود که 29 سرباز کشته و 36 تن دیگر زخمی شدند.

بعد از آن فخرالدین التان رئیس اداره امور ارتباطات با اجتماع   اداره ریاست جمهوری ترکیه اظهار داشت که انقره تصمیم گرفته است به حملات نیروهای دولتی سوریه در ادلب پاسخ بدهد.

وی افزود که ترکیه حملات هوائی و زمینی را بر مواضع اردوی بشار اسد آغاز نموده است.

وی افزود: «ما ازکشورهای پروسه آستانه تقاضا می نمایم تا مسوولیت های خود را در قبال جامع بین المللی، بخصوص غرض جلوگیری جنایت علیه بشریت که توسط رژیم اسد صورت میگرد، متوقف نماید».

روزنامه "Daily Sabah" می نویسد که نیروهای ترکیه در جواب بر قطار نیروهای دولتی سوریه در شرق ادلب حمله کردند.

قابل ذکر است که نیروهای هوائی سوریه و روسیه از حملات نیروهای زمینی سوریه حمایت می نمایند. در غیر تعرض بر نیروهای مخالفین با حمایت ترکیه غیرممکن است.

جنگ های داخلی به کمک کشور های غربی و عربی در سوریه از مارچ 2001 بدین سو ادامه دارد. بر اساس گزارشات سازمان ملل متحد، در این مدت 220 هزار تن کشته شده اند. مذاکرات بر سر حل این بحران، در آستانه و ژینو برگزار می‌شود. امریکا از سال 2014 در خاک سوریه، بدون موافقت دولت این کشور، در برابر داعش عملیات نظامی راه‌اندازی می‌کند. روسیه از سپتامبر 2015 بدین سو بر اساس درخواست رسمی دمشق بر علیه گروه تروریستی داعش عملیات نظامی اجرا می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала