لطیف پدرام خواستار ایجاد حکومت فراگیر شد

© Photo / Dr. Latif Pedram FBلطیف پدرام
لطیف پدرام - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نامزدان انتخابات ریاست جمهوری؛ نتایج نهایی انتخابات باید باطل اعلام شود و برای بیرون شدن از بحران کنونی یک حکومت فراگیر ایجاد شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیور، عبدالطیف پدرام، نامزدان انتخابات ریاست جمهوری، روز دوشنبه (۶ حوت) در نخستین نشست‌اش پس از اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری می‌گوید که نتایج نهایی انتخابات باید باطل اعلام شود و برای بیرون شدن از بحران کنونی یک حکومت فراگیر ایجاد شود.

او گفت که حکومت تازه را به رهبری اشرف غنی نمی‌پذیرد و می‌افزاید که کمیسیون انتخابات مشروعیت ندارد و او نتایج این انتخابات را باطل می‌داند.

آقای پدرام گفت: «دولت آقای غنی که حالا کمیسیون اعلام کرده است که ایشان برنده هستند، برای ما، برای حزب ما، برای تکت ما و برای همرزمان ما قابل قبول نیست چون نتیجۀ تقلب است».

او نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری را فاجعه می‌داند و می گوید که نمی‌خواهد بار دیگر حکومت وحدت ملی نیز به میان بیاید.

پدرام: اعلام نتایج مفهوم آزادی عدالت وانصاف را لگدمال کرد - اسپوتنیک افغانستان
پدرام: اعلام نتایج مفهوم آزادی عدالت وانصاف را لگدمال کرد

آقای پدرام افزود: «ما با همه جریان‌های که برای نه گفتن به این رژیمی تقلبی در میدان هستند البته گفتگو داریم».

با این حال، حامد گیلانی، رییس حزب محاذ ملی افغانستان می‌گوید که برای جلوگیری از بحران به میان آمده انتخاباتی باید بار دیگر آرا برسی شوند.

گیلانی می گوید که دیتابیس وجود دارد، حافظه انتخابات هنوز موجود است و در موجودیت یک هئیت بین‌المللی که نماینده‌گان کاندیدان نیز در آن موجود باشد، دوباره بررسی شود و در روشنی آن یک تصمیم گرفته شود.

شایان ذکر است که به استثنای دسته انتخاباتی اشرف غنی که خود را پیروز انتخابات می داند، تاکنون هیچ نامزدی نتایج نهایی انتخابات را نپذیرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала