عبدالله: دفاع از رأی مردم در اولویت کار ما قرار دارد

© Photo / Dr. Ab / Dr. Abعبدالله عبدالله
عبدالله عبدالله  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از آنکه وزارت خارجه امریکا و ناتو با نشر اعلامیه های جداگانه از سیاسیون افغانستان خواستند صلح را در اولویت قرار دهند، عبدالله از این حرکت قدردانی کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، ریاست اجرایی حکومت امروز چهارشنبه(7دلو) با نشر یک اعلامیه گفته است: "از ادامه تلاش های ایالات متحده‌ آمریکا و سایر همکاران بین‌المللی افغانستان جهت زمینه سازی برای تحقق صلح عادلانه و پایدار در کشور قدردانی می‌نماییم، ما از تعهد قاطع خود و همکارانش در حمایت از روند صلح، دفاع از تطبیق قانون و دفاع از آرای پاک مردم اطمینان می‌دهم".

عبدالله عبدالله - اسپوتنیک افغانستان
توصیه جنرال آمریکایی به عبدالله عبدالله/ نتایج انتخابات را بپذیر

عبدالله عبدالله گفته است که در دفاع از تطبیق قوانین، شفافیت در انتخابات و دفاع از آرای پاک مردم و جلوگیری از نهادینه شدن تقلب، تعهد قاطع دارد.

ریاست اجرایی همچنین تفاهم روی کاهش خشونت و جنبه عملی یافتن آن را گام مهمی در جهت زمینه سازی برای مذاکرات بین‌الافغانی، آتش‌بس سراسری و رسیدن به صلح خوانده و گفته است که صلح اولویت مردم افغانستان است.

این در حالی است که وزارت خارجه آمریکا و ناتو با انتشار اعلامیه های جداگانه از سیاسیون افغانستان خواستند؛ از هر اقدامی که سبب افزایش تنش‌ها و بی ثباتی در کشور می‌شود، خودداری کنند و به جای آن، بر روند صلح در کشور تمرکز کنند.

وزارت خارجه آمریکا از رهبران سیاسی افغان خواست که فعالیت های شان را به صورت آرام پیش ببرند و از تشکیل حکومت‌های موازی خودداری کنند.

 این اظهارات در حالی مطرح می شود که تنش میان عبدالله و غنی بر سر نتیجه نهایی انتخابات افزایش یافته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала