همه مبتلایان کرونا در ویتنام درمان شدند

© AFP 2023 / Nhac Nguyenهمه مبتلایان کرونا در ویتنام درمان شدند
همه مبتلایان کرونا در ویتنام درمان شدند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات صحت ویتنام اعلام کردند که تمام 16 بیمار مبتلا به کرونا ویروس پس از دریافت درمان لازم بهبود یافتند.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری VNExpress ویتنام به نقل از وزارت بهداشت این کشور روز سه‌شنبه اعلام کرد همه 16 فرد تایید شده مبتلا به ویروس کرونا در ویتنام درمان شدند و هیچ مورد جدیدی از آلودگی به این ویروس از تاریخ 13 فبروری تاکنون در این کشور گزارش نشده است.

 بر اساس اعلام این وزارت، آخرین فرد مبتلا به این ویروس مردی 50 ساله بود که از طریق دخترش، که از شهر وهان چین (محل پیدایش این ویروس) به کشورش بازگشته بود، به این بیماری مبتلا شده بود.

منتخب العراق لكرة القدم - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
لغو دیدار تیم ملی عراق برابر ویتنام به دلیل ویروس کرونا+عکس

شناسایی نخستین موارد ابتلا به این ویروس در ویتنام مربوط به دو شهروند چینی بود که در بیست و سوم ماه جنوری به این ویروس آلوده شده بودند.

وزارت بهداشت ویتنام همچنین اعلام کرد کوچکترین فرد مبتلا به این ویروس که کودکی 3 ماه است نیز از بیمارستان مرخص شده است.

از سوی دیگر مقامات بهداشتی چین امروز سه‌شنبه اعلام کردند روز گذشته 508 مورد جدید ابتلای به ویروس کرونا شناسایی کرده‌اند و به این ترتیب، شمار افراد آلوده به این ویروس در این کشور به 77 658 نفر رسیده است.

کمیسیون ملی بهداشت چین نیز اعلام کرد روز دوشنبه 71 نفر در اثر ابتلا به ویروس جدید در این کشور جان خود را از دست داده‌اند و به این ترتیب، شمار تلفات این اپیدمی به  2663 نفر رسید.

 بر اساس آخرین آمارها شمار مبتلایان به کرونا ویروس در خارج از 2069 نفر گزارش شده است.

مقام‌های کوریای جنوبی با افزایش تعداد قربانیان ویروس کرونا به 8 نفر و افزایش تعداد مبتلایان به این ویروس به 893 نفر، سطح هشدار ویروس کرونا را به بالاترین حد افزایش دادند.

ویروس کرونا نخستین بار حدود دو ماه پیش از شهر ووهان چین شیوع پیدا کرد و تا کنون خارج از چین در نزدیک به 30 کشور جهان به ثبت رسیده است. شمار مبتلایان به این ویروس در چین به بیش از 77 هزار نفر و آمار مرگ‌ومیر آن هم به بیش از دو هزار و 300 نفر رسیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала