مهاجم آلمانی به آشنایان: به زودی نامم را در روزنامه‌ها خواهید خواند

© AP Photo / Julian Stratenschulte/dpaراننده مهاجم آلمان به آشنایان: به زودی نامم را در روزنامه‌ها خواهید خواند
راننده مهاجم آلمان به آشنایان: به زودی نامم را در روزنامه‌ها خواهید خواند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
راننده مهاجم آلمان که روز گذشته با موتر، به میان جمعیت رفت و ده تن را زخمی کرد به همسایه های خود قول داده بود که نام خود را درج روزنامه‌ها کند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از RTL  همسایه های راننده مهاجم که روز گذشته در آلمان در هنگام رژه با ورود موتر خود به تجمع بازدیدکنندگان  شماری از مردم را مجروح گفتند که او یک زمان به همسایه های خود گفته بود که نام خود را به شهرت خواهد رساند و نام خود را درج همه روزنامه ها خواهد کرد.

 یکی از همسایه ها گفت که صبح روز واقعه مهاجم را در حالی دید که شدیدا مست بود ملاقات کرد. او به وی وی گفته بود کمه به زودی نام او را در روزنامه ها خواهند خواند.

یادآوری می‌کنیم که  روز گذشته دوشنبه (24فبروری) برخورد یک موتر با شرکت کنندگان در جشنی در شهر فولکمارسن در غرب آلمان منجر به زخمی شدن ده نفر شد.

 پلیس آلمان با اعلام این خبر تاکید کرد که راننده مهاجم  29 ساله بود که بازداشت شده است. پلیس بدون ذکر عمدی و یا تصادفی بودن این رویداد آن را عمل اقدام به قتل توصیف کرد.

این در حالی است که شاهدان عینی گفته اند که راننده ظاهراً به عمد کودکان شرکت کننده در این مراسم را هدف قرار داده و سپس به طرف جمعیت حمله کرده است.

این اتفاق در حالی روی داد که کمتر از یک هفته پیش، فردی در آلمان 11 نفر از جمله خود را به گلوله بست،  این حمله بدترین حمله نژادپرستانه در این کشور از زمان جنگ جهانی دوم تلقی شد.

 اقدامات خشونت‌آمیز افراط گرایان در آلمان در یک سال گذشته با افزایش 3،2 درصدی به یکهزار و 88 مورد رسیده است و نگرانی هایی را برای مقام های آلمانی ایجاد کرده است.

در همین حال، مردم آلمان به اقدامات خشونت آمیز معترض هستند و با تجمع در خیابان‌های شهرهای مختلف، خواهان مقابله دولت این کشور با تفکرات افراط گرایانه شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала