آمادگی کابل برای ختم جنگ با طالبان

© Sputnik / PMمولوی حنفی، عضو دفتر سیاسی طالبان در قطر در دومین نشست بینالافغانی در مسکو
مولوی حنفی، عضو دفتر سیاسی طالبان در قطر در دومین نشست بینالافغانی در مسکو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه امریکا: کابل باید به ختم جنگ با طالبان متمرکز شود.

به گزارش اسپوتنیک، مورگان اورتاگوس سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایالات متحده پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان، از مقامات کابل خواست که برای پایان دادن به جنگ با طالبان تمرکز کنند.

طالبان افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
توافق آتش بس طالبان با دولت کابل

وی افزود"مردم افغانستان خواهان صلح هستند. وقت آن است که به انتخابات نه، بلکه بر روی اقدامات برای برقراری صلح پایدار، پایان جنگ با طالبان، و یافتن یک فرمول تسویه حساب سیاسی که منافع همه شهروندان را از طریق مذاکرات بین افغان ها در آن باشد، متمرکز گردد".

وزارت امور خارجه امریکا خاطر نشان كرد كه آنها انتظار دارند مذاكرات بین افغانی در ماه مارچ آغاز شود. اورتاگوس گفت: "ما از همه طرف ها می خواهیم که در این نشست شرکت کنند".

ایالات متحده همچنین از کابل بخاطر تصمیم به تعویق افتادن رئیس جمهور تشکر کرد.

یک منبع نزدیک به رئیس جمهور به اسپوتنیک گفت: مراسم تحلیف اشرف غنی، که براساس نتایج شمارش نهایی از انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان پیروز شد، به مدت 15 روز به تعویق خواهد افتاد. در ابتدا این مراسم برای 27 فبروی برگزار شد. پیش از این، رویتر با استناد به منابع ، گزارش داده بود که ایالات متحده از رئیس جمهور افغانستان اشرف غنی خواسته است که به دلیل توافق با طالبان، مراسم تحلیف خود را به تعویق اندازد. جنبش رادیکال طالبان اظهار داشت که انتخاب مجدد اشرف غنی به عنوان رئیس جمهور افغانستان خلاف روند صلح در این کشور است. طالبان همچنین انتخابات را بی نظیر خواندند، "بدون آنکه آنها را بشناسند" گرد و غبار به چشم ها بیندازند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала